فهرس المقالات اسماعیل حسن پور


  • المقاله

    1 - Designing a Marketing Pattern for Retailers of Consumer Goods on Fast Moving Consumer Goods and its Effect on Consumer Behavior
    Journal of System Management , العدد 4 , السنة 7 , تابستان 2021
    Today, due to the globalization of organizations and product diversity, product sales competition has become more important in the marketing of fast-moving consumer goods. Different strategies can be used to differentiate goods in retail stores. The importance of retail أکثر
    Today, due to the globalization of organizations and product diversity, product sales competition has become more important in the marketing of fast-moving consumer goods. Different strategies can be used to differentiate goods in retail stores. The importance of retailers of fast-moving consumer goods and its effect on consumer behavior prompted the researcher to investigate this issue. It should be noted that due to the prevailing culture in Iran (unlike abroad), Iranian retailers take responsibility for marketing their goods in stores. As a result, designing a marketing pattern for retailers of fast-moving consumer goods can have a significant effect on the prosperity of this market segment. In this research, through qualitative research method and interview, we designed the marketing model of retailers of fast-moving consumer goods and its effect on consumer behavior. First, by reviewing the theoretical literature and using the content analysis method from two ways, manually and using Max QDE software to the four main themes "Consumer factors in marketing, marketer tasks, store management and behavior "Consumer" achieved and the marketing model of retailers of fast-moving consumer goods and its effect on consumer behavior was designed based on theoretical studies and interviews with 10 retailers. Finally, suggestions were made to reduce the gap and achieve the desired situation. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - بررسی نقش تعدیلی بیش ارزیابی حقوق صاحبان سهام بر رابطه بین کیفیت حسابرسی و اقلام تعهدی اختیاری در شرکتهای پذیرقته شده در بورس اوراق بهادار تهران
    مهندسی مدیریت نوین , العدد 2 , السنة 6 , تابستان 1396
    چکیده: در این پژوهش رابطه بین کیفیت حسابرسی و اقلام تعهدی اختیاری و نقش تعدیلی بیش ارزیابی حقوق صاحبان سهام بر این رابطه مورد بررسی قرار گرفته است. بدین منظور داده های مربوط به 71 شرکت از شرکتهای فعال در بورس اوراق بهادار تهران که به روش حذف سیستماتیک بعنوان نمونه انتخا أکثر
    چکیده: در این پژوهش رابطه بین کیفیت حسابرسی و اقلام تعهدی اختیاری و نقش تعدیلی بیش ارزیابی حقوق صاحبان سهام بر این رابطه مورد بررسی قرار گرفته است. بدین منظور داده های مربوط به 71 شرکت از شرکتهای فعال در بورس اوراق بهادار تهران که به روش حذف سیستماتیک بعنوان نمونه انتخاب شده بودند، در قلمرو زمانی 1387 تا 1392 مورد مطالعه قرار گرفت. برای اندازه گیری متغیر کیفیت حسابرسی از دو عامل اندازه و تخصص حسابرس در صنعت و برای سنجش اقلام تعهدی اختیاری از مدل تعدیل شده جونز استفاده گردید. داده های پژوهش با استفاده از رگرسیون خطی چندگانه با داد‌ه‌های تابلویی (پانل) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و نتایج نشان داد که شدت رابطه معکوس بین اندازه حسابرس و اقلام تعهدی اختیاری در شرکت‌های بیش‌ارزیابی شده کاهش یافته و حتی این رابطه به یک رابطه مستقیم تبدیل می‌گردد. از طرفی دیگر شدت رابطه معکوس بین تخصص حسابرس در صنعت و اقلام تعهدی اختیاری در شرکت‌های بیش‌ارزیابی شده نیز کاهش می‌یابد. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    3 - شناسایی و اولویت بندی اقدامات استراتژیک بازاریابی در سازمان‌های غیرانتفاعی (مطالعه موردی: کمیته امداد امام خمینی استان هرمزگان)
    مهندسی مدیریت نوین , العدد 5 , السنة 4 , زمستان 1394
    چکیده در این پژوهش، به شناسایی و اولویت بندی اقدامات استراتژیک بازاریابی در کمیته امداد امام (ره) استان هرمزگان پرداخته شد. این تحقیق از نظر هدف، اکتشافی- توصیفی و از نظر روش پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش کلیه مدیران و معاونین کمیته امداد امام خمینی استان هرمزگان به تع أکثر
    چکیده در این پژوهش، به شناسایی و اولویت بندی اقدامات استراتژیک بازاریابی در کمیته امداد امام (ره) استان هرمزگان پرداخته شد. این تحقیق از نظر هدف، اکتشافی- توصیفی و از نظر روش پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش کلیه مدیران و معاونین کمیته امداد امام خمینی استان هرمزگان به تعداد 66 نفر می باشد. روش‌های گردآوری اطلاعات، اسناد و مدارک، مصاحبه و پرسشنامه می باشد. برای تجزیه و تحلیل داده‎ها از روش های آمار توصیفی و آمار استنباطی استفاده گردید. به طوری که در بخش آمار استنباطی از آزمون T استیودنت جهت شناسایی و اولویت بندی اقدامات استراتژیک بازاریابی در کمیته امداد امام خمینی و از آزمون فریدمن جهت رتبه بندی متغیرها استفاده شد. نتایج به دست آمده نشان می دهد، عوامل استراتژیک بازاریابی شامل خدمت، قیمت، توزیع، ترفیع، افراد (کارکنان)، تسهیلات فیزیکی و فرآیند، اثر مثبت در موفقیت استراتژیک کمیته امداد امام (ره) استان هرمزگان دارند؛ که بیش ترین میانگین رتبه متعلق به متغیر خدمت با مقدار 27/4 و کم ترین میانگین رتبه متعلق به متغیر قیمت با میانگین 87/3 است. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    4 - شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر رفتار خرید سبز (موردمطالعه: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم)
    مهندسی مدیریت نوین , العدد 5 , السنة 5 , زمستان 1395
    پژوهش حاضر با هدف شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر رفتار خرید سبز انجام گرفت. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل 496 نفر از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم می باشد. با استفاده از فرمول کوکران حجم نمونه 216 نفر محاسبه گردید و از روش نمونه گ أکثر
    پژوهش حاضر با هدف شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر رفتار خرید سبز انجام گرفت. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل 496 نفر از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم می باشد. با استفاده از فرمول کوکران حجم نمونه 216 نفر محاسبه گردید و از روش نمونه گیری تصادفی طبقه بندی استفاده شد. پایایی پرسشنامه با استفاده از آلفای کرونباخ 933/0 بدست آمد، برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از شاخص های آمار توصیفی و آزمون کولموگروف اسمیرنوف جهت مشخص نمودن نرمال بودن توزیع داده‌ها و جهت بررسی سئوال های تحقیق از آزمون t تک نمونه ای و فریدمن با نرم افزار SPSS استفاده شد. نتایج حاصل از بررسی سئوال های تحقیق نشان می دهد که عوامل موقعیتی، آمیخته بازاریابی، تجربیات قبلی، دانش زیست محیطی، نگرش زیست محیطی، نگرانی زیست محیطی، عوامل روانشناختی و عوامل فرهنگی بر رفتار خرید سبز دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم موثر است. همچنین نتیجه رتبه بندی این عوامل حاکی از این بود که عوامل فرهنگی و عوامل موقعیتی اولویت بیشتری در رفتار خرید سبز دانشجویان دارد تفاصيل المقالة

  • المقاله

    5 - شناسایی و اولویت بندی راهکارهای زنجیره تأمین سبز در حوزه بسته بندی مواد غذایی (مورد مطالعه: شرکتهای مانی ماس و پانل در شهرستان فسا)
    مهندسی مدیریت نوین , العدد 5 , السنة 6 , زمستان 1396
    هدف از این پژوهش شناسایی و اولویت بندی راهکارهای زنجیره تأمین سبز در حوزه بسته بندی مواد غذایی میباشد. پژوهش حاضر از نظر هدف اکتشافی، از نظر جمع آوری داده ها، توصیفی- پیمایشی و از نظر روش، تحلیل محتوا میباشد. جامعه آماری شامل کلیه کارشناسان شرکت های مانی ماس و پانل در ش أکثر
    هدف از این پژوهش شناسایی و اولویت بندی راهکارهای زنجیره تأمین سبز در حوزه بسته بندی مواد غذایی میباشد. پژوهش حاضر از نظر هدف اکتشافی، از نظر جمع آوری داده ها، توصیفی- پیمایشی و از نظر روش، تحلیل محتوا میباشد. جامعه آماری شامل کلیه کارشناسان شرکت های مانی ماس و پانل در شهرستان فسا به تعداد 70 نفر میباشند. در مصاحبه تعداد 20 نفر از کارشناسان با استفاده از روش گلوله برفی، و در پرسشنامه هر 70 کارشناس با استفاده از روش سرشماری به عنوان نمونه انتخاب شدند. در ابتدا با استفاده از ابزار مصاحبه و روش تحلیل محتوا در ارتباط با زنجیره تأمین سبز در حوزه بسته بندی مواد غذایی 40 راهکار (استفاده از تمام دانش سازمان و حتی سازمان های خارجی جهت ارائه بهترین طرح و ویژگی های بسته بندی؛ تأسیس مراکز جمع آوری، تعمیر و بازیافت بسته بندی ها؛ و ...) شناسایی، و با استفاده از پرسشنامه رتبه بندی شدند. نتایج رتبه بندی ها نشان داد که 5 راهکاری که بالاترین رتبه را کسب نمودند به ترتیب عبارتند از: استفاده از نانو تکنولوژی جهت کاهش ضایعات و بهبود خواص بسته بندی پلیمری رتبه اول؛ طراحی بسته بندی ها با استفاده از تکنولوژی های جدید، با هدف کاهش مصرف مواد اولیه و انرژی مصرفی رتبه دوم؛ طراحی بسته بندی ها با استفاده از تکنولوژی های جدید، جهت استفاده مجدد، بازسازی و بازیافت مجدد رتبه سوم؛ نصب برچسب‌های قابل بازیافت روی بسته‌ها رتبه چهارم؛ صرفه‌جویی در فرایند بسته‌بندی در حالی ‌که محصول به خوبی محافظت شود رتبه پنجم. تفاصيل المقالة