فهرس المقالات هادی باقری


  • المقاله

    1 - توسعه مدل عوامل درون سازمانی مؤثر برجذب حامیان مالی در ورزش قهرمانی
    مدیریت بازاریابی , العدد 43 , السنة 14 , تابستان 1398
    هدف این مقاله توسعه مدل عوامل درون سازمانی مؤثر برجذب حامیان مالی در ورزش قهرمانی بود که در استان خراسان شمالی انجام گرفت. جامعه آماری کلیه رؤسای هیأت‌های ورزشی، مدیران شرکت‌های حامی، ورزشکاران و مربیان برجسته، مدیران سازمان‌های ورزشی به تعداد 150 نفر بودند که بصورت تما أکثر
    هدف این مقاله توسعه مدل عوامل درون سازمانی مؤثر برجذب حامیان مالی در ورزش قهرمانی بود که در استان خراسان شمالی انجام گرفت. جامعه آماری کلیه رؤسای هیأت‌های ورزشی، مدیران شرکت‌های حامی، ورزشکاران و مربیان برجسته، مدیران سازمان‌های ورزشی به تعداد 150 نفر بودند که بصورت تمام شمار جهت نمونه انتخاب شدند و به پرسش‌نامه پنج ارزشی لیکرت محقق ساخته که با استفاده از نتایج تحلیل کیفی بدست آمد پاسخ دادند. روایی صوری و محتوایی آن به وسیله متخصصان و پایایی داده‌های کیفی از روش دلفی و پایایی داده‌های کمی در مطالعه مقدماتی بین 30 نفر از مدیران ورزشی و حامیان مالی و با استفاده از آلفای کرونباخ 82/. محاسبه شد. جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها از آمار توصیفی و آمار استنباطی با استفاده از نرم‌افزارهای اس پی اس اس نسخه 23 و اسمارت پی ال اس نسخه 3 استفاده شد و نتایج در دو بخش؛ مدل ساختاری و مطلوبیت مدل تحلیل شد. یافته‌های تحقیق نشان داد، داده‌های تجربی جمع‌آوری شده در این مطالعه از مدل نظری موجود حمایت می‌کند و عوامل مربوطه توانستند درصد مناسبی از رفتار متغیر اصلی را پیش‌بینی کنند. بررسی ضریب مسیر عامل‌ها نشان داد، عامل مدیریت با ضریب بتا 0/358 و عامل سیستم اطلاعات با ضریب بتا 0/126 به ترتیب بیشترین و کمترین اهیمت را در پیش‌بینی رفتار متغیر اصلی یا جذب حامیان مالی در ورزش قهرمانی دارند. در مجموع با توجه به یافته‌ها، استفاده از مدل نظری تحقیق به منظور جذب حامیان مالی در ورزش قهرمانی استان توصیه می‌شود. تفاصيل المقالة