فهرس المقالات سید حسام وقفی


  • المقاله

    1 - Future Studies and KM
    پژوهشگر , العدد 4 , السنة 2 , تابستان 2017
    Futures studies is a value knowledge and has a two-way communication with the worldview, ideology and culture of nations. Humanities is one of the factors that influence the field of futures studies. Hence the human sciences itself could be the subject of future studies أکثر
    Futures studies is a value knowledge and has a two-way communication with the worldview, ideology and culture of nations. Humanities is one of the factors that influence the field of futures studies. Hence the human sciences itself could be the subject of future studies. In this study, we have tried to discuss the role of future studies in knowledge management in the field of humanities. Therefore, we had a case study with thematic analysis approach to examine this issue. The analysis of theme has shown that bias of humanities, complexity of human behavior and barriers to understand human are as the most important considerations of humanities. Also the results of analysis showed that the most important effects and achievements of the role of future studies in knowledge management were, predicting the future, creating favorable changes in the future, identifying change factors, the realizing projections, reaching the desired future and promoting the knowledge of future studies. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - تاثیر استراتژی کسب و کار بر ریسک شرکت با تاکید بر توانایی مدیریت
    مدیریت کسب و کار نوآورانه , العدد 5 , السنة 13 , زمستان 1400
    پژوهش حاضر به بررسی تاثیر استراتژی کسب و کار بر ریسک شرکت با تاکید بر توانایی مدیریت می‌پردازد. این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی بوده و از بعد روش شناسی همبستگی از نوع علّی (پس رویدادی) میباشد. جامعه آماری پژوهش شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران بوده و با اس أکثر
    پژوهش حاضر به بررسی تاثیر استراتژی کسب و کار بر ریسک شرکت با تاکید بر توانایی مدیریت می‌پردازد. این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی بوده و از بعد روش شناسی همبستگی از نوع علّی (پس رویدادی) میباشد. جامعه آماری پژوهش شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران بوده و با استفاده از روش نمونه‌گیری حذف سیستماتیک، 135 شرکت به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شده در دوره‌ی زمانی 9 ساله بین سال‌های 1390 تا 1398 مورد بررسی قرار گرفتند. روش مورد استفاده جهت جمع آوری اطلاعات، کتابخانه‌ای بوده و داده‌های مربوط برای اندازه‌گیری متغیرها از سایت کدال و صورتهای مالی شرکت‌ها جمع آوری شده و در اکسل محاسبات اولیه صورت گرفته سپس برای آزمون فرضیه‌های پژوهش از نرم افزار استاتا استفاده شده است. نتایج حاصل از پژوهش نشان می‌دهد که استراتژی کسب و کار بر ریسک سیستماتیک تاثیر مستقیم دارد. ولی، استراتژی کسب و کار بر ریسک بحران مالی و ریسک مالی تاثیر معکوس دارد. توانایی مدیریت بر ارتباط بین استراتژی کسب و کار و ریسک بحران مالی تاثیر ندارد. همچنین، توانایی مدیریت بر ارتباط بین استراتژی کسب و کار و ریسک مالی تاثیر ندارد. توانایی مدیریت بر ارتباط بین استراتژی کسب و کار و ریسک سیستماتیک تاثیر مستقیم دارد.   تفاصيل المقالة

  • المقاله

    3 - تاثیر کیفیت وب سایت بر قدرت بازاریابی
    مدیریت کسب و کار نوآورانه , العدد 5 , السنة 10 , زمستان 1397
    با گسترش روزافزون استفاده از رسانه‌های اجتماعی، کسب‌وکار و بازاریابی از طریق این وسایل ارتباط‌جمعی جانی تازه به صنایع بخشیده و با استفاده از این ابزارهای جدید، مشتریان را به خود وفادار کرده است امروزه افشای اطلاعات مالی شرکت‌ها از طریق اینترنت و وجود یک سیستم اطلاع‌رسان أکثر
    با گسترش روزافزون استفاده از رسانه‌های اجتماعی، کسب‌وکار و بازاریابی از طریق این وسایل ارتباط‌جمعی جانی تازه به صنایع بخشیده و با استفاده از این ابزارهای جدید، مشتریان را به خود وفادار کرده است امروزه افشای اطلاعات مالی شرکت‌ها از طریق اینترنت و وجود یک سیستم اطلاع‌رسانی کامل، به‌عنوان یکی از مباحث و موضوعات بااهمیت در کشورهای مختلف جهان مطرح گردیده است. این موضوع با فناوری‌های جدید اطلاعات و ارتباطات مرتبط گردیده و در بعضی موارد، رویه‌های معمول حسابداری را تحت تأثیر قرار می‌دهد به‌طوری‌که بیانیه‌های متعددی در زمینه افشای اینترنتی اطلاعات مالی در سراسر جهان منتشر گردیده است. در این تحقیق، به بررسی کیفیت وب سایت اطلاع رسانی شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران بر قدرت بازار یابی آن ها(شامل حجم فروش شرکت و حجم معاملات سهام) با استفاده از روش معادلات ساختاری، طی سال‌های 1391 -1395 پرداخته‌شده است. در این پژوهش حجم معامله سهام شرکت و رشد فروش شرکت به عنوان معیار قدرت بازاریابی شرکت مورد سنجش قرار گرفته است و نتایج نشان می‌دهد، که کیفیت بالا وب سایت شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران باعث افزایش قدرت بازار یابی می شود. به مدیران شـرکت هـا و صـاحبان مشـاغل توصـیه می شود که علاوه بر ایجاد وب سایت هایی فعال و سایر ابزارهای تجارت اجتماعی، با ایجاد صفحات شخصی در شبکه های اجتمـاعی، تعامـل و ارتبـاط بـین مشـتری هـای بـالقوه و همچنـین مشتری های گذشته را امکان پذیر کنند. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    4 - تعیین میزان تأثیر ابعاد یکپارچگی زنجیره تأمین روی توانمندیهای رقابتی
    مدیریت زنجیره ارزش , العدد 1 , السنة 3 , زمستان 1397
    این مطالعه تأثیر ابعاد زنجیره تأمین یکپارچه را بر توانمندی های رقابتی بررسی میکند. زنجیره تأمین یکپارچه، درجه ای است که تولیدکننده به طوراستراتژیک با شرکای زنجیره تأمین خود تشریک مساعی کرده و فرآیندهای داخل و خارج سازمانی را به منظور دستیابی به جریانات مؤثر و کارا ازمحص أکثر
    این مطالعه تأثیر ابعاد زنجیره تأمین یکپارچه را بر توانمندی های رقابتی بررسی میکند. زنجیره تأمین یکپارچه، درجه ای است که تولیدکننده به طوراستراتژیک با شرکای زنجیره تأمین خود تشریک مساعی کرده و فرآیندهای داخل و خارج سازمانی را به منظور دستیابی به جریانات مؤثر و کارا ازمحصولات و خدمات، اطلاعات، پول و تصمیمات جهت فراهم کردن بیشترین ارزش برای مشتری، به صورت مشارکتی مدیریت می کنند. این مطالعهرابطه بین ابعاد زنجیره تأمین یکپارچه و توانمندی های رقابتی را بررسی می کند. برای دستیابی به این هدف، رابطه بین ابعاد زنجیره تأمین یکپارچه(یکپارچگی داخلی و یکپارچگی خارجی) و توانمندیهای رقابتی (هزینه، کیفیت، تحویل، نوآوری محصول) با استفاده از یک مدل مفهومیموردبررسی قرار گرفته است. ابزار جمعآوری این تحقیق شامل پرسشنامه محقق ساخته می باشد و نمونه آماری شامل 44 نفر از مدیران شرکتها و سازمان-های صنایع و معادن خراسان رضوی است که از بین پاسخگویان 44 نفر مرد ) 59 %( و 4 نفر زن ) 9%( بودهاند. نتایج حاصل از آزمون فرضیات نشان می دهدکه به طورکلی یکپارچگی داخلی و خارجی اثر غیرمستقیم و معناداری به ترتیب به میزان 0.17 و 0.75 بر توانمندی های رقابتی دارند. به عبارت دیگر، نتایجنشان می دهد که یکپارچگی داخلی پیش نیازی برای یکپارچگی خارجی می باشد. مطالعه همچنین نشان می دهد که یکپارچگی داخلی و یکپارچگی خارجیتأثیر مثبتی روی بهبود توانمندی های رقابتی شرکت دارند. قابلذکر است که یکپارچگی داخلی توانمندی های رقابتی را از طریق یکپارچگی خارجی نیز،بهبود می دهد. تفاصيل المقالة