فهرس المقالات یوسف محمدکریمی


  • المقاله

    1 - طراحی الگوی پایداری منابع انسانی در کسب‌وکارهای خانوادگی
    مدیریت بهره‌وری , العدد 63 , السنة 16 , زمستان 1401
    هدف اصلی این پژوهش طراحی الگوی پایداری منابع انسانی برای کسب‌وکارهای خانوادگی است. پژوهش حاضر در چارچوب رویکرد کیفی و با استفاده از روش تحلیل مضمون شش مرحله‌ای براون و کلارک (2006)صورت گرفته‌است. جامعه آماری پژوهش شامل مدیران خانوادگی و بنیان‌گذاران کسب‌وکارهای خانوادگی أکثر
    هدف اصلی این پژوهش طراحی الگوی پایداری منابع انسانی برای کسب‌وکارهای خانوادگی است. پژوهش حاضر در چارچوب رویکرد کیفی و با استفاده از روش تحلیل مضمون شش مرحله‌ای براون و کلارک (2006)صورت گرفته‌است. جامعه آماری پژوهش شامل مدیران خانوادگی و بنیان‌گذاران کسب‌وکارهای خانوادگی با قدمت بیش از 30 سال در استان‌های کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی در دوره زمانی سال 1400 می‌باشند. در این پژوهش با 18 نفر از مدیران و مؤسسان این نوع از کسب‌وکارها با استفاده از روش نمونه‌گیری گلوله برفی و با هدف دست یافتن به حد اشباع نظری داده‌ها مصاحبه‌های نیمه‌ساختار یافته صورت پذیرفت. الگوی پایداری منابع انسانی در کسب‌وکارهای خانوادگی در قالب 1 مضمون فراگیر، 5 مضمون سازمان دهنده و 23 مضمون پایه ارائه گردید. به‌منظور تعیین اعتبار پژوهش از دو روش بازبینی مشارکت‌کنندگان و مرور خبرگان غیر شرکت‌کننده در پژوهش (اعضای هیأت علمی دانشگاه) استفاده شد. یافته‌های پژوهش نشان‌دادند که، مضامین سازمان دهنده (کارکردهای راهبردی) مرتبط با الگوی پایداری منابع انسانی برای کسب‌وکارهای خانوادگی شامل حفظ یکپارچگی خانواده، آموزش پایدار مبتنی بر اصول پرورش خانوادگی، فرهنگ سازمانی خانوادگی، سیستم پرداخت و پاداش مبتنی بر نیاز خانوادگی و سیستم‌های متعادل بین کار و زندگی می‌باشند. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - طراحی مدل قابلیت های بازاریابی برون گرا به منظور بهبود عملکرد بانکهای دولتی
    مدیریت کسب و کار نوآورانه , العدد 5 , السنة 15 , زمستان 1402
    هدف از انجام این پژوهش بررسی نقش طراحی مدل قابلیت های بازاریابی برون گرا در بهبود عملکرد بانک های دولتی می باشد. پژوهش حاضر از نوع کاربردی است و در آن به بررسی قابلیت های بازاریابی برون گرا در بهبود عملکرد بانکی پرداخته شده است. جامعه آماری این پژوهش را مدیران وکارشناسا أکثر
    هدف از انجام این پژوهش بررسی نقش طراحی مدل قابلیت های بازاریابی برون گرا در بهبود عملکرد بانک های دولتی می باشد. پژوهش حاضر از نوع کاربردی است و در آن به بررسی قابلیت های بازاریابی برون گرا در بهبود عملکرد بانکی پرداخته شده است. جامعه آماری این پژوهش را مدیران وکارشناسان شعب بانک های سپه تشکیل می دهند. در تجزیه وتحلیل داده ها نیز از آزمون آلفای کرونباخ برای سنجش پایایی پرسشنامه، آزمون کولوموگروف- اسمیرنوف برای سنجش نرمال بودن توزیع داده ها و آزمون همبستگی برای سنجش فرضیه های تحقیق استفاده گردید. در بررسی اثرات قابلیت های بازاریابی برون گرا بر عملکرد بانکی شعب بانک سپه، هر سه فرضیه با اطمینان 95% و سطح خطای 5% مورد تایید قرار گرفتند. نتایج حاصل از پژوهش نشان داد که بین قابلیت های بازاریابی برون گرا و عملکرد بانکی رابطه معنی داری وجود دارد. بدین معنی که هر اندازه قابلیت های بازاریابی برون گرا در شعب بانکی بهتر باشد شاهد عملکرد بانکی بهتر خواهیم بود.واژگان کلیدی: قابلیت بازاریابی برون گرا، عملکرد بانکی، بانک های دولتی تفاصيل المقالة