فهرس المقالات علی حمیدیزاده


  • المقاله

    1 - عنوان:بررسی تأثیر غذای‌قومی، بازاریابی‌قومی وفرهنگ‌پذیری برروی گردشگران‌خارجی با نقش میانجی قومیت( مطالعه موردی: شهرتهران).
    مدیریت کسب و کار نوآورانه , العدد 4 , السنة 13 , پاییز 1400
    رشد فزاینده تجارت‌جهانی، زمینه را برای بازاریابی‌قومی، مهاجرت و گردشگری فراهم کرده‌است؛ و پتانسیل کشور‌ایران با داشتن قومیت‌های متنوع و گوناگون دراین زمینه مهم اسـت و نیاز به بررسی عوامل مؤثر بر روی گردشگران خارجی را دارد. هدف‌ این پژوهش، بررسی تأثیر غذای‌قومی، بازاریاب أکثر
    رشد فزاینده تجارت‌جهانی، زمینه را برای بازاریابی‌قومی، مهاجرت و گردشگری فراهم کرده‌است؛ و پتانسیل کشور‌ایران با داشتن قومیت‌های متنوع و گوناگون دراین زمینه مهم اسـت و نیاز به بررسی عوامل مؤثر بر روی گردشگران خارجی را دارد. هدف‌ این پژوهش، بررسی تأثیر غذای‌قومی، بازاریابی-قومی و فرهنگ‌پذیری بر گردشـگران‌خـارجی است. روش پژوهش، توصیفی-پیمایشی است و ازنظر هدف، کاربردی، است روش نمونه‌گیری غیرتصادفی‌در دسترس می‌باشد و از پرسشنامه محقق‌ساخته استفاده شده‌است. جامعه‌آماری ، از گردشگران‌خارجی انتخاب شده اند که به شهر تهران آمده اند و حجم‌نمونه 113 نفر با روش غیرتصادفی دردسترس انتخاب شده‌اند، به‌منظور تجزیه‌و‌تحلیل داده‌ها در این پژوهش از نرم‌افزار اسمارت PLS استفاده گردید. صنعت‌گردشگری راه‌حلـی بـرای اقتصـاد محسـوب می‌شـود، دراین راستا پژوهش بیشتر بر کالایی‌کردن غذا، به‌منظور دستیابی به راههایی برای سودآوری بیشتر و توسعه اقتصادی تمرکز دارد. بازاریابی‌قومی می‌تواند تغییر ژرفی در صنعت-گردشگری بوجودآورد؛ بنابراین بازاریابان و هتلداران با ارتقای بازاریابی‌قومی و تمرکز روی کالایی‌کردن غذاها می توانند به این امر کمک کنند. نتایج این پژوهش نشان‌داد غذاهای‌قومی برروی قومیت، قومیت برروی بازاریابی‌قومی، قومیت برروی فرهنگ‌پذیری، و قومیت برروی گردشگران‌خارجی تأثیر مثبت‌ و معنی‌داری دارند. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - الگویابی ساختاری روابط بین رفتار شهروندی سازمانی ، عدالت سازمانی، سرمایه اجتماعی و تعهد سازمانی (مورد مطالعه: کارکنان دانشگاه پیام نور کرمان)
    تحقیقات مدیریت آموزشی , العدد 4 , السنة 9 , پاییز 1396
    در ادیان آسمانی، شناخت خداوند به‌عنوان امر‌کننده به عدل و به پادارنده عدل است که اساس رابطه انسان با خدا نیز هست. عدل در مفهوم اجتماعی، هدف نبوت و به مفهوم فلسفی، مبنای معاد است. عدالت و اجرای آن یکی از نیازهای اساسی و فطری انسان است که همواره در طول تاریخ، بستری مناسب أکثر
    در ادیان آسمانی، شناخت خداوند به‌عنوان امر‌کننده به عدل و به پادارنده عدل است که اساس رابطه انسان با خدا نیز هست. عدل در مفهوم اجتماعی، هدف نبوت و به مفهوم فلسفی، مبنای معاد است. عدالت و اجرای آن یکی از نیازهای اساسی و فطری انسان است که همواره در طول تاریخ، بستری مناسب جهت توسعه جوامع انسانی، فراهم کرده است. هدف اصلی این پژوهش، بررسی ارتباط عدالت‌سازمانی بر رفتار شهروندی سازمانی در میان کارکنان دانشگاه پیام نور شهر کرمان با نقش میانجی سرمایه‌اجتماعی و تعهد‌سازمانی و ارایه الگوی ساختاری می باشد. تحقیق حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر نحوه اجرا، توصیفی-همبستگی است که در آن ابزار پرسشنامه برای جمع‌آوری داده‌ها به کار گفته شد. جامعه آماری تحقیق شامل 460 نفر از کارکنان دانشگاه پیام‌نور شهر کرمان است که بر اساس جدول مورگان و روش نمونه گیری تصادفی طبقه‌ای، 210 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. پایایی و روایی ابزار تحقیق با محاسبه آلفای‌کرونباخ، پایایی‌ترکیبی و میانگین واریانس تبیین‌شده ارزیابی و تایید شد و روایی محتوایی پرسشنامه‌ها توسط استادان و خبرگان آشنا به موضوع تایید شد. آزمون مدل‌مفهومی پژوهش با روش حداقل مربعات جزئی با بکارگیری نرم‌افزار Smart PLS انجام شد. نتایج نشان می‌دهد که عدالت سازمانی بر رفتار شهروندی سازمانی، سرمایه اجتماعی و تعهد سازمانی تاثیر دارد و هم‌چنین سرمایه اجتماعی و تعهد سازمانی نیز بر رفتار شهروندی سازمانی تاثیر دارد. در حقیقت، عدالت‌سازمانی نقش محوری در سازمان‌ها دارد و با برقراری آن می‌توان روابط قوی بین کارکنان و بازده بالاتری را مشاهده کرد. تفاصيل المقالة