-
المقاله
1 - بررسی تأثیر فعالیتهای بازراریابی شبکههای اجتماعی بر قصد خرید مجدد و ارتباط اجتماعی پایدار (مورد مطالعه: شرکت آتیساز ایرانیان در شهر مشهد)مدیریت بازاریابی , العدد 1 , السنة 17 , بهار 1401با ظهور شبکههای اجتماعی، سبکی جدید در تعاملات و نحوه ارتباطات بشر در سراسر دنیا بوجود آمده است. این تغییر سبک در حوزههایی مانند بازاریابی و رفتار مصرفکننده، منجر به تمرکز و توجه بیش از پیش به مشتری شده است. از این رو هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر فعالیتهای بازاریابی شب أکثربا ظهور شبکههای اجتماعی، سبکی جدید در تعاملات و نحوه ارتباطات بشر در سراسر دنیا بوجود آمده است. این تغییر سبک در حوزههایی مانند بازاریابی و رفتار مصرفکننده، منجر به تمرکز و توجه بیش از پیش به مشتری شده است. از این رو هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر فعالیتهای بازاریابی شبکههای اجتماعی بر قصد خرید مجدد و ارتباط اجتماعی پایدار در شرکت آتیساز ایرانیان در شهر مشهد میباشد. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر شیوه گردآوری دادهها، توصیفی - پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش شامل مشتریان شرکت آتیساز ایرانیان در شهر مشهد میباشد. روش نمونهگیری، تصادفی ساده است. تعداد نمونه در این پژوهش، 374 نفر مشخص شده است. ابزار مورد استفاده برای جمعآوری دادهها، پرسشنامه استاندارد میباشد؛ که روایی صوری و محتوایی آن مورد تأیید اساتید و کارشناسان حوزه بازاریابی است. همچنین جهت تعیین روایی همگرا از روش میانگین واریانس استخراج شده استفاده شده است. برای محاسبه پایایی از آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی استفاده شده است. جهت تجزیهتحلیل دادهها از نرمافزار معادلات ساختاری، پی ال اس استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان میدهند که فعالیتهای بازاریابی شبکههای اجتماعی تأثیر مستقیم، مثبت و معناداری بر قصد خرید مجدد و ارتباط اجتماعی پایدار و رضایت مشتری دارد. همچنین نتایج بررسی متغیرهای میانجی نیز نشان میدهند که تجربه مشتری و ارزش ادراک شده تأثیر مثبت و مستقیم بر رضایت مشتری دارند. از سوی دیگر بین متغیرهای هویت مشتری و رضایت مشتری ارتباط معناداری مشاهده نشده است. تفاصيل المقالة -
المقاله
2 - Design and Fitting of E-Commerce Implementation Model in Knowledge-Based Companies Active in the Field of Information and Communication TechnologyJournal of System Management , العدد 4 , السنة 7 , تابستان 2021The purpose of this study was to design and fit an e-commerce implementation model in knowledge-based companies active in the field of information and communication technology in Tehran province. In this research, the research policy of data foundation theory was used. أکثرThe purpose of this study was to design and fit an e-commerce implementation model in knowledge-based companies active in the field of information and communication technology in Tehran province. In this research, the research policy of data foundation theory was used. The statistical population of the qualitative section consists of experts familiar with the subject of research (university professors and experts in the field of study). In order to determine the sample size, a purposeful method was used and until the new concepts were not enumerated, the interview process continued until the 15th person. The statistical population of a small part is all employees of knowledge-based companies active in the field of information and communication technology in Tehran that according to surveys, approximately 21,000 people work in these companies which 378 people were selected as the sample size by racemose or random classification and Morgan table. In this research, two questionnaires have been used to collect the data needed to measure the studied variables. Experts' opinions were used to evaluate the validity of the questionnaire and Cronbach's alpha reliability of 0.87 was obtained. To analyze the data, the grounded theory approach and structural equations have been used and the software is PLS. Findings showed that 81 sub-components constitute the dimensions of the model and the results of model fit also showed that the research model is valid for implementation and according to the analysis, it was found that at the 95% confidence level, all paths are significant, and as a result, the six main dimensions and subcomponents related to the model are approved. تفاصيل المقالة -
المقاله
3 - ارایه مدلی از روش DEMATEL و AHP به منظور شناسایی عوامل موثر بر برندسازی بر مبنای رویکرد گراندد تئوریمدیریت کسب و کار نوآورانه , العدد 2 , السنة 12 , تابستان 1399هدف اصلی پژوهش ارایه مدلی تلفیقی از روش دیمتل و فرایند تحلیل سلسله مراتبی فازی به منظور شناسایی و اولویتبندی عوامل موثر بر برندسازی با استفاده از رویکرد گراندد تئوری در صنعت بانکداری است. پژوهش حاضر از نوع کاربردی و اکتشافی است. جهت تعیین حجم نمونه از روش گلوله برفی اس أکثرهدف اصلی پژوهش ارایه مدلی تلفیقی از روش دیمتل و فرایند تحلیل سلسله مراتبی فازی به منظور شناسایی و اولویتبندی عوامل موثر بر برندسازی با استفاده از رویکرد گراندد تئوری در صنعت بانکداری است. پژوهش حاضر از نوع کاربردی و اکتشافی است. جهت تعیین حجم نمونه از روش گلوله برفی استفاده شده است که بر اساس این روش حجم نمونه آماری 80 نفر در نظر گرفته شده است. در راستای دستیابی به اهداف پژوهش سئوالات مورد نظر جهت مصاحبه طراحی و در نهایت 7 عامل ساختاری، رفتاری، محیطی، فرآیندها، خروجی، پیامد و اثر و زیر مولفههای مربوط به هر عامل بر مبنای رویکرد گراندد تئوری به عنوان عوامل اصلی در برندسازی شناسایی شده است. در ادامه از مدل تلفیقی، تحلیل سلسله مراتبی فازی و دیمتل فازی جهت اولویتبندی، تعیین شدت تاثیرگذاری و تاثیرپذیری و ترسیم نمودار علی- معلولی میان مولفهها استفاده شده است. نتایج نشان داد در میان عوامل اصلی پژوهش عامل رفتاری بالاترین رتبه را کسب کرده است. عامل رفتاری که در وزندهی رویکرد تحلیل سلسله مراتبی فازی دارای رتبه اول است در روش دیمتل فازی نیز بیشترین وزن را دارد و با سایر معیارها در تعامل حداکثری قرار دارد؛ لذا به دلیل اثرپذیری بیشتر معیاری معلول محسوب میشود. تفاصيل المقالة