فهرس المقالات مینا جمشیدی اوانکی


  • المقاله

    1 - طراحی مدل توسعه یکپارچه برای ارزیابی شاخص های قابلیت بازاریابی در بانک تجارت: تبیین دیدگاه مبتنی بر منابع
    مدیریت کسب و کار نوآورانه , العدد 2 , السنة 14 , تابستان 1401
    با پیچیده تر شدن و غیر قابل پیش بینی بودن محیط رقابتی، بانک ها برای ایجاد مزیت رقابتی و حصول به اهداف کسب و کار متکی به استفاده از رویکردهای متعالی و توسعه شایستگی ها و قابلیت های خود در مواجهه با عدم اطمینان هستند. از دیدگاه مبتنی برمنابع، تشخیص موقعیت رقابتی منوط به ش أکثر
    با پیچیده تر شدن و غیر قابل پیش بینی بودن محیط رقابتی، بانک ها برای ایجاد مزیت رقابتی و حصول به اهداف کسب و کار متکی به استفاده از رویکردهای متعالی و توسعه شایستگی ها و قابلیت های خود در مواجهه با عدم اطمینان هستند. از دیدگاه مبتنی برمنابع، تشخیص موقعیت رقابتی منوط به شناسایی منابع ایجاد رقابت پذیری است تا در بلندمدت مزیت رقابتی پایدار را ایجاد نماید. هدف از انجام این مطالعه، شناسایی و تعیین شاخص های قابلیت بازاریابی است که بیشترین تأثیر را در مزیت رقابتی بانک تجارت بوجود می آورند. براساس دیدگاه مبتنی بر منابع، شاخص های قابلیت بازاریابی به صورت جامع از طریق مطالعه اسنادی و به کمک روش دلفی فازی و نظر 15 نفر از خبرگان شناسایی شدند. به منظور ساختاردهی به روابط بین شاخص های قابلیت بازاریابی از مدلسازی ساختاری تفسیری و با توسعه مدل یکپارچه نسبت به میزان اثربخشی شاخصها اقدام گردید. نتایج نشان داد که شاخص های "ارتباطات بیرونی" و "تجزیه و تحلیل و شکل دهی استراتژی" شاخص های مهم و حیاتی هستند که به عنوان مبنا و پایه ساختار قابیلت بازاریابی محسوب گردیده و دارای بیشترین میزان اثربخشی می باشند. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - الگوی حکمرانی توسعه اقتصادی (مورد مطالعه: استان آذربایجان غربی)
    پژوهش های مدیریت راهبردی , العدد 1 , السنة 27 , بهار 1400
    حکمرانی در سطح کلان نشان می‌دهد که دولت به چه میزان منابع عمومی را برای منافع عمومی مصرف می‌نماید. بنابراین استان‌های کشور به عنوان نهاد اجرایی و ناظر بر مصوبات دولتی در سطح هر استان باید از الگوی مناسبی برای حکمرانی توسعه اقتصادی استفاده کنند. مقاله حاضر با هدف ارائه ا أکثر
    حکمرانی در سطح کلان نشان می‌دهد که دولت به چه میزان منابع عمومی را برای منافع عمومی مصرف می‌نماید. بنابراین استان‌های کشور به عنوان نهاد اجرایی و ناظر بر مصوبات دولتی در سطح هر استان باید از الگوی مناسبی برای حکمرانی توسعه اقتصادی استفاده کنند. مقاله حاضر با هدف ارائه الگوی حکمرانی توسعه اقتصادی در استان آذربایجان غربی انجام شده است. این مقاله از منظر هدف یک پژوهش بنیادی است که با روش پژوهش آمیخته و مبتنی بر استدلالی قیاسی- استقرایی صورت گرفته است. جامعه آماری این پژوهش شامل خبرگان نظری (اساتید مدیریت دولتی) و خبرگان تجربی (مدیران استان آذربایجان غربی) است. نمونه‌گیری به روش غیراحتمالی و به صورت هدفمند صورت گرفته است. ابزار گردآوری داده‌ها مصاحبه نیمه‌ساختاریافته و پرسشنامه می‌باشد. جهت تحلیل مصاحبه‌های تخصصی، روش تحلیل تم بکار گرفته شده است. همچنین شاخص‌های شناسایی شده با روش دلفی فازی اعتبارسنجی شده است. در نهایت به ارائه مدل نهایی پژوهش با روش ساختاری- تفسیری پرداخته شده است. تحلیل داده‌های پژوهش در فاز کیفی با نرم‌افزار MaxQDA و در فاز کمی با نرم‌افزار Matlab و MicMac انجام شده است. نتایج پژوهش نشان داد، مؤلفه‌های بهبود سیاست‌های اقتصادی و شفاف‌سازی اطلاعات و اقدامات اقتصادی به صورت مستقیم بر مبارزه با فساد و پاسخگویی عمومی تأثیر می‌گذارند. به همین ترتیب مبارزه با فساد و پاسخگویی نیز بر توسعه اقتصادی و رضایتمندی شهروندان تأثیر دارند و از این طریق می‌توان به حکمرانی توسعه اقتصادی دست پیدا کرد. اگر مدیران استان آذربایجان غربی اصول اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ارائه شده را در پیش گیرند نیل به اهداف و دستیابی به منافع حکمرانی توسعه اقتصادی میسر خواهد شد. تفاصيل المقالة