فهرس المقالات اکبر محمدی


  • المقاله

    1 - نقش تمرکز بر استراتژی‌های نوآوری در تقویت تجاری‌سازی محصولات و خدمات در شرکت‌های کوچک تا متوسط (SME)
    مدیریت بازاریابی , العدد 53 , السنة 16 , زمستان 1400
    امروزه یکی از مهم‌ترین ابزارهای لازم برای بهبود وضعیت تجاری‌سازی در شرکت‌ها بهره‌گیری از استراتژی‌های نوآوری در محصولات و فرآیندها می‌باشد. مطالعات قبلی تا به حال تمرکز تخصصی مبنی بر اندازه‌گیری تأثیرات این استراتژی‌های نوآوری بر مزیت‌های تجاری‌سازی در شرکت‌های دانشی کو أکثر
    امروزه یکی از مهم‌ترین ابزارهای لازم برای بهبود وضعیت تجاری‌سازی در شرکت‌ها بهره‌گیری از استراتژی‌های نوآوری در محصولات و فرآیندها می‌باشد. مطالعات قبلی تا به حال تمرکز تخصصی مبنی بر اندازه‌گیری تأثیرات این استراتژی‌های نوآوری بر مزیت‌های تجاری‌سازی در شرکت‌های دانشی کوچک تا متوسط نداشته‌اند و این مطالعه با هدف پرکردن این شکاف تحقیقاتی طراحی شده است. در این مطالعه مدل استراتژی‌های نوآوری براساس طبقه‌بندی فلچ و همکارانش در سال 2018 صورت گرفته است. همچنین از مدل چن در سال 2009، برای شناخت ابعاد تجاری‌سازی فناوری استفاده شده است. پژوهش حاضر به لحاظ هدف، کاربردی و با توجه به ماهیت موضوع توصیفی- پیمایشی می‌باشد و براساس مدل‌سازی معادلات ساختاری و نرم‌افزار Smart PLS تحلیل‌های خود را انجام داده است. پرسش‌نامه‌های طراحی شده در این مطالعه توسط 112 نفر از کارشناسان و مدیران فعال در شرکت‌های دانش محور تا متوسط فعال در صنعت تکمیل شده‌اند. نتایج حاصل این پژوهش حاکی از آن بود که بصورت کلی استراتژی‌های نوآوری محصولی و فرآیندی بر سرعت تجاری‌سازی محصولات و خدمات و گسترش دامنه بازار در این شرکت‌ها تأثیر مثبت و معنی‌داری دارند. همچنین استراتژی‌های نوآوری محصول برخلاف استراتژی نوآوری فرآیندی نمی‌تواند تأثیر مثبت و معناداری را در گسترش وسعت حوزه فناوری در مرحله تجاری‌سازی محصولات و خدمات داشته باشد. تفاصيل المقالة