فهرس المقالات حیدر تورانی


  • المقاله

    1 - اعتبارسنجی ارائه الگوی مفهومی تربیت دانشجو معلم کارآفرین در دانشگاه فرهنگیان
    مطالعات مدیریت و رهبری در سازمان های آموزشی , العدد 1 , السنة 1 , بهار 1400
    این پژوهش با هدف اعتبارسنجی الگوی مفهومی تربیت دانشجو معلم کارآفرین در دانشگاه فرهنگیان به اجرا در آمد. برای تحقق هدف فوق، از روش‌ پژوهش توصیفی-پیمایشی استفاده شد. جامعه آماری پژوهش عبارت بود از کلیه اعضاء هیئت علمی و غیرهیئت علمی دانشگاه فرهنگیان که تعداد 384 نفر از آن أکثر
    این پژوهش با هدف اعتبارسنجی الگوی مفهومی تربیت دانشجو معلم کارآفرین در دانشگاه فرهنگیان به اجرا در آمد. برای تحقق هدف فوق، از روش‌ پژوهش توصیفی-پیمایشی استفاده شد. جامعه آماری پژوهش عبارت بود از کلیه اعضاء هیئت علمی و غیرهیئت علمی دانشگاه فرهنگیان که تعداد 384 نفر از آنها به روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای گردآوری داده های پژوهش از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد که روایی آن از طریق ضریب CVR برابر با 84.09 درصد و پایایی آن براساس آلفای کرونباخ برابر با 0.89 برآورد شد. برای تحلیل داده های پژوهش در بخش توصیف آماری از میانگین، انحراف استاندارد، چولگی و کشیدگی و در بخش استنباط آماری از تحلیل عاملی تأییدی نوع دوم و با استفاده از نرم افزار لیزرل استفاده شد. براساس نتایج این پژوهش الگوی تربیت دانشجومعلم کارآفرین تمامی گویه‌ها سازه‌های خود را تبیین می‌کند، الگو از برازش مناسبی برخوردار است و تمامی روابط آن براساس تحلیل عاملی مرتبه دوم معنی‌دار هستند. بنابراین الگوی تربیت دانشجومعلم کارآفرین از اعتبار لازم برخوردار است. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - پیشبرد یادگیری کتاب های درسی دوره ابتدایی بر مدار فناوری واقعیت افزوده و ارائه مدل
    مهندسی آموزشی: طراحی و تکنولوژی آموزشی , العدد 1 , السنة 1 , بهار 1403
    واقعیت افزوده، فناوری است که ازطریق دریافت و پردازش اطلاعات امکان درک بهتری از پدیده ها را فراهم می‌سازد. از اینرو مسئله پژوهش حاضر این است که فناوری واقعیت افزوده به چه نحوی به پیشبرد و درک بهتر دانش آموزان از محتوای یادگیری کتابهای درسی دوره ابتدایی کمک می کند؟ روش پ أکثر
    واقعیت افزوده، فناوری است که ازطریق دریافت و پردازش اطلاعات امکان درک بهتری از پدیده ها را فراهم می‌سازد. از اینرو مسئله پژوهش حاضر این است که فناوری واقعیت افزوده به چه نحوی به پیشبرد و درک بهتر دانش آموزان از محتوای یادگیری کتابهای درسی دوره ابتدایی کمک می کند؟ روش پژوهش سنتزپژوهشی،میدان پژوهش کلیه مقالات منتشرشده سالهای 2024-2009، شیوه نمونه گیری بصورت هدفمند تا حد اشباع داده ها( به تعداد 34 مقاله) صورت پذیرفت.برای جمع آوری اطلاعات از پایگاههای معتبر علمی(اشپرینگر، الزویر، امرآلد،گوگل اسکالر،سیج پاپ،....) استفاده شد.برای روایی و اعتباریابی داده های از روش های تأیید پذیری،انتقال پذیری و اطمینان یابی استفاده بعمل آمد.بطور کلی نتایج نشان داد، مدل پیشبرد یادگیری دانش آموزان برمدار واقعیت افزوده بر ابعاد نُه گانه(فعال سازی یادگیرنده، تصویرسازی مفاهیم یادگیری، یادگیری تعاملی، یادگیری چندرسانه ای، یادگیری انگیزشی، قابلیت های یادگیری، فرصت یادگیری، یادگیری مبتنی بر واقعیت مجازی،یادگیری خلاقانه) استوار گردید. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    3 - تأثیر پارامترهای فرایند جوشکاری اصطکاکی اختلاطی بر خواص مکانیکی و متالورژیکی اتصال لبه روی هم آلیاژ آلومینیوم 5456
    فصلنامه علمی - پژوهشی مواد نوین , العدد 2 , السنة 10 , تابستان 1398
    فرایند جوشکاری اصطکاکی اختلاطی، یک فرایند اتصال حالت جامد می باشد که در سال 1991 توسط موسسه TWI برای اتصال آلیاژهای الومینیوم توسعه داده شد. در این پژوهش بر پایه آزمایش‌های تجربی، فرایند اتصال دهی ورقهای آلیاژی آلومینیوم 5456 در حالت لبه روی هم، به گونه‌ای که ورق کار سر أکثر
    فرایند جوشکاری اصطکاکی اختلاطی، یک فرایند اتصال حالت جامد می باشد که در سال 1991 توسط موسسه TWI برای اتصال آلیاژهای الومینیوم توسعه داده شد. در این پژوهش بر پایه آزمایش‌های تجربی، فرایند اتصال دهی ورقهای آلیاژی آلومینیوم 5456 در حالت لبه روی هم، به گونه‌ای که ورق کار سرد شده H321 با ضخامت 5 میلیمتر بر روی ورق آنیل با ضخامت 5/2 میلیمتر قرار می‌گیرد، صورت پذیرفت و تأثیر همزمان پارامترهای سرعت دورانی و سرعت پیشروی ابزار بر خواص مکانیکی و متالورژیکی در فرایند جوشکاری اصطکاکی اختلاطی مورد تحقیق قرار گرفت. نتایج بررسی‌ها نشان داد که افزایش سرعت دورانی و کاهش سرعت پیشروی ابزار (افزایش گام جوشکاری)، سبب افزایش حرارت ورودی، افزایش سیلان عمودی مواد، افزایش ارتفاع هوک و کاهش ضخامت مؤثر ورق شده و باعث می‌شود شکست از منطقه ترمومکانیکال جایی که بیشترین حرارت ورودی به آنجا وارد می‌شود اتفاق بیفتد و افزایش سرعت پیشروی باعث کاهش میزان اختلاط مواد و کاهش ارتفاع هوک شده و سبب شکست فصل مشترکی می‌شود. با برسی دقیق تر نتایج مشاهده گردید که به علت متفاوت بودن ضخامت ورق‌ها، وجود عیب هوک و ارتفاع و جهت گیری مناسب آن در این طرح اتصال مفید بوده و باعث افزایش استحکام شده و در تست کشش سبب شکست از فلز پایه در ورق 5/2 میلیمتر گردید. تفاصيل المقالة