فهرس المقالات اسماعیل اسدی


  • المقاله

    1 - تاثیر اعتماد سازمانی بر تجاری سازی دانش در شرکت‌های دانش بنیان
    خط مشی‌گذاری عمومی در مدیریت , العدد 4 , السنة 12 , پاییز 1400
    این مطالعه با هدف تعیین تاثیر اعتماد سازمانی بر تجاری سازی دانش در شرکت‌های دانش بنیان انجام گرفته است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش گردآوری داده‌ها توصیفی از نوع پیمایشی و از نظر روش تحلیل داده‌ها از نوع همبستگی می‌باشد. جامعه آماری شامل 10 شرکت‌ دانش بنی أکثر
    این مطالعه با هدف تعیین تاثیر اعتماد سازمانی بر تجاری سازی دانش در شرکت‌های دانش بنیان انجام گرفته است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش گردآوری داده‌ها توصیفی از نوع پیمایشی و از نظر روش تحلیل داده‌ها از نوع همبستگی می‌باشد. جامعه آماری شامل 10 شرکت‌ دانش بنیان فعال در حوزه هوش مصنوعی و رایانش ابری بوده است که براساس نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای، 91 نفر از کارکنان شرکت‌ها به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه استاندارد اعتماد سازمانی الونن و همکاران(2008) و پرسشنامه استاندارد تجاری سازی دانش شریفی و همکاران(2015) بوده است که روایی محتوای آن توسط خبرگان تایید شد و پایایی آنها نیز در یک مطالعه مقدماتی با 30 آزمودنی و مقدار آلفای کرونباخ بالاتر از 0.7 تایید شد. برای تجزیه و تحلیل داده از آزمون کولموگروف- اسمیرنوف، ضریب همبستگی و رگرسیون استفاده شده است که نتایج پژوهش نشان دهنده تاثیر معنادار مولفه‌های اعتماد سازمانی شامل اعتماد عمودی، اعتماد افقی و اعتماد نهادی بر تجاری سازی دانش در شرکت‌های دانش بنیان می باشد. بر این اساس دستیابی به تجاری‌سازی دانش در حوزه هوش مصنوعی و رایانش ابری تا اندازه زیادی به اعتماد سازمانی بستگی دارد. ماهیت ویژه ماموریت و اهداف شرکتهای دانش بنیان ایجاب می‌کند که به اعتماد سازمانی توجه ویژه‌ای شود. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - The Antecedents Destructive Organizational Behaviors based on Social Exchange Theory in Metacombination Method
    Journal of System Management , العدد 5 , السنة 9 , پاییز 2023
    Antecedents destructive organizational behaviors impose many direct and indirect costs on organizations, therefore, in the current situation, paying attention to it has gone beyond a choice and has become a necessity. This research was done with the aim of identifying t أکثر
    Antecedents destructive organizational behaviors impose many direct and indirect costs on organizations, therefore, in the current situation, paying attention to it has gone beyond a choice and has become a necessity. This research was done with the aim of identifying the antecedents of destructive organizational behavior in the banking system. The type of research is developmental in terms of purpose. For this purpose, after searching the databases, 582 articles were evaluated in the field of destructive organizational behaviors between 2000 and 2022, and finally, 55 articles were selected in a targeted way and entered the analysis stage. Based on the final framework of the research, the antecedents of destructive organizational behaviors were categorized in the form of two main categories and six subcategories. The main categories resulting from the research results are: facilitating antecedents and limiting antecedents of destructive organizational behaviors. Facilitating and limiting antecedents of destructive organizational behaviors each includes three categories of behavioral, structural, and contextual facilitating and limiting factors. The obtained framework can be used as a tool for strategic planning in the field of destructive organizational behaviors. تفاصيل المقالة