فهرس المقالات Hamed Shakerian


  • المقاله

    1 - هزینه یابی مبتنی بر فعالیت زمان گرا در بهداشت و درمان: بررسی سیستماتیک از تحقیقات
    مدیریت توسعه و تحول , العدد 5 , السنة 11 , زمستان 1398
    سازمانهای بهداشت ودرمان سراسرجهان سرمایه گذاری سنگینی دربهداشت ودرمان مبتنی برارزش میکنند،وهزینه یابی مبتنی برفعالیت زمانگرابعنوان جزءهزینه ای بهداشت ودرمان مبتنی برارزش،که قادربه حل مسائل مربوط به هزینه است،مطرح شده است.هدف ازاین مطالعه بررسی چرائی استفاده ازهزینه یابی أکثر
    سازمانهای بهداشت ودرمان سراسرجهان سرمایه گذاری سنگینی دربهداشت ودرمان مبتنی برارزش میکنند،وهزینه یابی مبتنی برفعالیت زمانگرابعنوان جزءهزینه ای بهداشت ودرمان مبتنی برارزش،که قادربه حل مسائل مربوط به هزینه است،مطرح شده است.هدف ازاین مطالعه بررسی چرائی استفاده ازهزینه یابی مبتنی برفعالیت زمانگرادربخش بهداشت ودرمان،چگونگی کاربردآن بعنوان یک روش هفت مرحله ای که بطورخاص برای بهداشت ودرمان مبتنی برارزش طراحی شده است وپیامدهای استفاده ازهزینه یابی مبتنی برفعالیت زمانگرادر آینده.این یک مطالعه سیستماتیک براساس بیانیه بررسی های سیستماتیک است. از روش های کیفی برای تحلیل داده ها از طریق تحلیل محتوا استفاده شد. هزینه یابی مبتنی بر فعالیت زمان گرا در بخش بهداشت و درمان قابل اجرا است و می تواند به هزینه یابی فرایندهای کارآمد کمک کند و به این ترتیب چالش کلیدی مرتبط با روش های فعلی حسابداری-هزینه را مرتفع سازد. توانایی این روش برای اطلاع رسانی سیستم های پرداخت و بازپرداخت همراه و هماهنگی در ارائه پیوستگی مراقبت، هنوز باید در تحقیقات منتشر شده اثبات شود و نقش هزینه یابی مبتنی بر فعالیت زمان گرا در این چشم انداز حسابداری-هزینه هنوز در حال شکل گیری است. هزینه یابی مبتنی بر فعالیت زمان گرا باید به تدریج و بر اساس توصیه های مندرج در این بررسی به سیستم های عملکردی اضافه شود. به این ترتیب، هزینه یابی مبتنی بر فعالیت زمان گرا قادر خواهد بود در شرایطی بهتر و به طور دقیق هزینه های ارائه مراقبت در شرایط را ثبت کند و در تلاش برای ایجاد ارزش در مراقبت بهداشت، هزینه ها را کنترل کند. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - ارزیابی مولفه های BIS با استفاده از منطق فازی و شبکه عصبی
    مدیریت کسب و کار نوآورانه , العدد 4 , السنة 9 , پاییز 1396
    در پژوهش حاضر به بررسی میزان سیستم هوش تجاری یک مجموعه شرکتها با مدیریت مشترک پرداخته میشود. در این پژوهش 126 نفر که شامل افرادی با تحصیلات بالای دیپلم بودند بعنوان نمونه به پاسخگویی به سوالات پرسشنامه پرداختند. از روش FAHP برای اندازه گیری شاخص سیستم هوش تجاری در شرکت أکثر
    در پژوهش حاضر به بررسی میزان سیستم هوش تجاری یک مجموعه شرکتها با مدیریت مشترک پرداخته میشود. در این پژوهش 126 نفر که شامل افرادی با تحصیلات بالای دیپلم بودند بعنوان نمونه به پاسخگویی به سوالات پرسشنامه پرداختند. از روش FAHP برای اندازه گیری شاخص سیستم هوش تجاری در شرکت استفاده شد. پس از آن از روش FTOPSIS به بررسی سیستم هوش تجاری پرداخته شد. در نهایت با استفاده از شبکه عصبی به پیش بینی نظرات افراد جدید الورود به شرکت در مورد سیستم هوش تجاری پرداخته شد. نتیجه بدست آمده از FAHP نشان داد که عملیات ساخت و ساز سیستم با وزن 307/0 بیشترین وزن را بدست آورده، رضایت کاربر از سیستم با وزن 286/0 در رتبه دوم قرار دارد. همچنین تاثیرات داخلی و نفوذ خارجی بترتیب با وزنهای 252/0 و 174/0 در رتبه سوم و چهارم قرار گرفتند. نتیجه بدست آمده از FTOPSIS نشان داد که نفوذ خارجی با وزن 006158/0 بیشترین وزن را بدست آورده، رضایت کاربر از سیستم با وزن 006078/0 در رتبه دوم قرار دارد. همچنین تاثیرات داخلی و عملیات ساخت و ساز سیستم بترتیب با وزنهای 005888/0 و 00587/0 در رتبه سوم و چهارم قرار گرفتند. در انتها بوسیله شبکه عصبی توانستیم در سطح اطمینان بالای 90 درصد به پیش بینی نظرات افراد جدید الورود به شرکت بپردازیم زیرا منحنی ROC به سرعت به سمت 1 گرایش پیدا میکرد. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    3 - بررسی تأثیر مدیریت کیفیت جامع بر بهبود عملکرد تولید با هدف ارتقاء سطح رضایت مشتری
    مدیریت کسب و کار نوآورانه , العدد 1 , السنة 10 , بهار 1397
    با توجه به اهمیت کیفیت در سازمان ها و توجه بیش از پیش به آن در سازمان ‌های امروزی، راه‌ ها و ابزار های گوناگونی برای رسیدن به آن ارائه و پیشنهاد شده است. امروزه مدیریت کیفیت جامع با توجه به دید جامعی که به مسائل سازمان دارد توانایی کنترل خدمات و محصولات و حتی فرآیند فرو أکثر
    با توجه به اهمیت کیفیت در سازمان ها و توجه بیش از پیش به آن در سازمان ‌های امروزی، راه‌ ها و ابزار های گوناگونی برای رسیدن به آن ارائه و پیشنهاد شده است. امروزه مدیریت کیفیت جامع با توجه به دید جامعی که به مسائل سازمان دارد توانایی کنترل خدمات و محصولات و حتی فرآیند فروش را خواهد داشت. هم چنین مدیریت کیفیت جامع بار ها توسط محققان گوناگون بر عملکرد سازمان آزمایش و تائید شده است. این پژوهش با هدف تأثیر مدیریت کیفیت جامع بر عملکرد تولید در جهت ارتقاء رضایت مندی مشتریان در شرکت شیشه مظروف انجام شده‎ است. جامعه‎ آماری این پژوهش شامل کلیه مدیران، کارمندان شرکت شیشه مظروف و مشتریان آن‌ ها بوده است که از این بین 187 نفر، شامل 117 نفر از مشتریان و 70 نفر از مدیران و کارمندان به عنوان نمونه و بر اساس فرمول کوکران تعیین و به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده این تحقیق پرسش نامه استاندارد به منظور گرد آوری داده‌ های تحقیق که شامل مدیریت کیفیت جامع، عملکرد تولید و رضایت مندی مشتری است می‌ باشد. روایی و پایایی پرسش نامه ‌ها با توجه به بومی سازی آن‌ ها با روش ضریب آلفای کرونباخ تعیین و نهایتا از نرم افزار SPSS21 جهت آزمون فرضیات استفاده گردید. به منظور رسیدن به اهداف تحقیق از آزمون همبستگی پیرسون، روش مدل تحلیل مسیر و رگرسیون خطی چند گانه توسط نرم افزار SPSS21 استقاده شده است. یافته‌ های تحقیق حاصل از تجزیه و تحلیل داده‌ ها، حاکی از آن می ‌باشد که مدیریت کیفیت جامع بر عملکرد تولید تاثیر گذار بوده است و هم چنین عملکرد تولید بر رضایت مندی مشتری تاثیر به سزایی داشته است و عامل احساس مسئولیت از مدیریت کیفیت فراگیر با ضریب بتا (46/0) بیشترین تأثیر را در عملکرد تولید در شرکت شیشه مظروف داشته است تفاصيل المقالة

  • المقاله

    4 - بررسی نقش سواد مالی و دانش مالی در تصمیم گیری سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری
    مدیریت کسب و کار نوآورانه , العدد 4 , السنة 11 , پاییز 1398
    امروزه بسیاری از نهادها به منظور افزایش سطح سرمایه خود، اقدام به فروش سهام در بورس اوراق بهادار در سطح کشور نموده اند. این بازار با وجود سود بالا و جذابیت های خود، به واسطه نوسانات قیمت سهام می تواند ضررهای زیادی را متوجه افراد سرمایه گذار نماید. بنابراین نیاز است تا أکثر
    امروزه بسیاری از نهادها به منظور افزایش سطح سرمایه خود، اقدام به فروش سهام در بورس اوراق بهادار در سطح کشور نموده اند. این بازار با وجود سود بالا و جذابیت های خود، به واسطه نوسانات قیمت سهام می تواند ضررهای زیادی را متوجه افراد سرمایه گذار نماید. بنابراین نیاز است تا افراد پیش از ورود به این نوع بازار، پیش زمینه هایی چون سواد و دانش مالی مرتبط را در خود ارتقا دهند. هدف از پژوهش پیش رو بررسی نقش تعدیل کنندگی ادراک ریسک بر روابط بین سواد مالی و دانش مالی با تصمیم گیری سرمایه گذاران بورس اوراق بهادار یزد می باشد. این پژوهش از حیث هدف به صورت کاربردی و از نظر ماهیت و روش پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی و به صورت پیمایشی است. جامعه آماری، شامل سرمایه گذاران بورس اوراق بهادار یزد بوده که تعداد 77 نفر بر اساس روش نمونه گیری دردسترس در این پژوهش مشارکت داشته اند. ابزار گردآوری داده‌ها، پرسشنامه استاندارد بوده و تجزیه و تحلیل داده‌ها و آزمون فرضیه‌ها با استفاده از روش مدل‌سازی معادلات ساختاری و نرم افزارهای SPSS21 و PLS Smart انجام شده ‌است. نتایج حاصل از پژوهش نشان می‌دهد سواد مالی، دانش مالی و نیز ریسک ادراک شده بر تصمی م گیری جهت سرمایه گذاری تاثیری معنادار داشته و ریسک ادراک شده رابطه بین دانش مالی و تصمیم به سرمایه گذاری را به شکلی منفی تعدیل نموده و این در حالی است که در رابطه بین سواد مالی و تصمیم به سرمایه گذاری را تعدیل نمی نماید. تفاصيل المقالة