فهرس المقالات سعید امیرنژاد


  • المقاله

    1 - رویکرد کیفی مدل اثربخشی جایگذاری برند ورزشی در رسانه
    مطالعات رسانه ای , العدد 4 , السنة 15 , پاییز 1399
    عصری که ما در آن زندگی می‌کنیم عصر الکترونیک و ارتباط، عصر پیدایش رسانه‌های متفاوت در زندگی انسان‌ها است. استفاده از رسانه‌ها برای شناساندن محصولات ورزشی به مخاطبان بسیار مؤثر است. کاربرد جایگذاری برند ورزشی در رسانه و استفاده آن در سال‌های اخیر به یکی از پرکاربردترین ت أکثر
    عصری که ما در آن زندگی می‌کنیم عصر الکترونیک و ارتباط، عصر پیدایش رسانه‌های متفاوت در زندگی انسان‌ها است. استفاده از رسانه‌ها برای شناساندن محصولات ورزشی به مخاطبان بسیار مؤثر است. کاربرد جایگذاری برند ورزشی در رسانه و استفاده آن در سال‌های اخیر به یکی از پرکاربردترین تکنیک‌های مرتبط برای تبلیغات محصول ورزشی تبدیل شده است. هدف از انجام این پژوهش طراحی مدل اثربخشی جایگذاری برند ورزشی در رسانه با استفاده از روش داده بنیاد بوده است. به منظور اجرای پژوهش از رویکرد پژوهش کیفی و بر مبنای روش داده بنیاد و با استفاده از مصاحبه‌های نیمه ساختاری از متخصصین حوزه برند ورزشی در رسانه استفاده شده است. حجم نمونه با منطق نمونه‌گیری نظری و قضاوتی و تا حصول اشباع نظری در مجموع 12 نفر را در برگرفت. کدگذاری داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار مکس کیودا به انجام رسید. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد اثربخشی جایگذاری برند ورزشی در رسانه با 10 عامل و 50 مؤلفه شامل: نگرش به فیلم، تسخیر مخاطب، موقعیت مخاطب، تبلیغات، غالب بودن جایگذاری برند، یکپارچگی محصول با برنامه، ویژگی‌های جمعیت‌شناختی، ارتباط شخصیت برنامه ورزشی با محصول، منافع اقتصادی و فیلم‌نامه ورزشی تبیین می‌شود. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - شناسایی عوامل موثر بر چابکی استراتژیک مبتنی بر پایداری کسب و کارهای ورزشی در شرایط پاندمی کرونا
    مدیریت دانش در ورزش , العدد 9 , السنة 3 , زمستان 1402
    پژوهش حاضر با هدف شناسایی عوامل موثر بر چابکی استراتژیک مبتنی بر پایداری کسب و کارهای ورزشی در شرایط پاندمی کرونا اجرا شده است. این تحقیق از نظر هدف یک تحقیق اکتشافی میباشد که در آن پس از مطالعه ادبیات نظری، به صورت کیفی و با استفاده از طرح نظام مند نظریۀ داده‌بنیاد انج أکثر
    پژوهش حاضر با هدف شناسایی عوامل موثر بر چابکی استراتژیک مبتنی بر پایداری کسب و کارهای ورزشی در شرایط پاندمی کرونا اجرا شده است. این تحقیق از نظر هدف یک تحقیق اکتشافی میباشد که در آن پس از مطالعه ادبیات نظری، به صورت کیفی و با استفاده از طرح نظام مند نظریۀ داده‌بنیاد انجام گرفت. برای گردآوری اطلاعات از مصاحبه های مصاحبه نیمه ساختاریافته استفاده شد و تجزیه و تحلیل اطلاعات به روش اشتراس و کوربین و مدل پارادایمی انجام گرفت. جامعه آماری پژوهش شامل افراد دارای سابقه مدیریت در سطوح مختلف ورزش کشور، اقتصاددانان حتی الامکان آشنا به مسائل ورزش، اساتید مدیریت ورزشی دانشگاه های کشور، دانشجویان دکتری بازاریابی، مدیریت ورزشی و خبرگان و فعالان حوزه اقتصاد ورزشی بودند که تعداد 15 نفر برای انجام مصاحبه به شکل غیراحتمالی و با بهره گیری از تکنیک های هدفمند نظری و گلوله برفی انتخاب شدند. جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها، از کدگذاری باز، محوری و گزینشی استفاده گردید. یافته ها نشان داد 142 گزاره مفهومی اولیه با 10 مقوله و در قالب ابعاد 6 گانۀ مدل پارادایمی، شامل عوامل علی (2 مقوله)، پدیدۀ اصلی (عوامل موثر بر چابکی استراتژیک)، راهبرد (3 مقوله)، ویژگی‌های زمینه‌ای (2مقوله)، شرایط مداخله گر (3مقوله) و پیامد (2مقوله) شناسایی شدند. در نتیجه، توسعه راهکارهای مبتنی بر این عوامل می‌تواند به تقویت پایداری و عملکرد موفقتر این کسب و کارها در شرایط پاندمی کرونا کمک کند. تفاصيل المقالة