فهرس المقالات Mohammad baghbani


  • المقاله

    1 - بررسی میزان رضایت شهروندان از خدمات شورا و شهرداری دوره چهارم شهر سقز
    مطالعات مدیریت شهری , العدد 2 , السنة 10 , تابستان 1397
    مقدمه و هدف پژوهش:رضایت شهروندان از خدمات شورا و شهرداری، نشان دهنده توسعه همه جانبه امور شهری و کارآمدی و اثربخشی مدیران شهری است. بی گمان برای استخراج میزان میزان رضایت شهروندان بهتر است جنبه‌های مختلف عملکرد شورا و شهرداری مورد مطالعه و سنجش قرار گیرد. هدف از این تحق أکثر
    مقدمه و هدف پژوهش:رضایت شهروندان از خدمات شورا و شهرداری، نشان دهنده توسعه همه جانبه امور شهری و کارآمدی و اثربخشی مدیران شهری است. بی گمان برای استخراج میزان میزان رضایت شهروندان بهتر است جنبه‌های مختلف عملکرد شورا و شهرداری مورد مطالعه و سنجش قرار گیرد. هدف از این تحقیق تعیین میزان رضایتمندی شهروندان از عملکرد شورا و شهرداری شهر سقز با توجه به جنبه‌های مختلف عملکرد در پایان دوره چهارم شورای اسلامی شهر است. روش پژوهش: نوع روش تحقیق ترکیبی (پیمایشی و توصیفی تحلیلی) می‌باشد. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه با 55 سوال در قالب سه بعد الف: شورا؛ خدمات شهری و امور عمومی، ب: بخش عمرانی و شهرسازی، ج: امور فرهنگی و اجتماعی بود. جامعه آماری این پژوهش همه شهروندان بالای 15 سال بود و حجم نمونه آماری با استفاده از فرمول کوکران 381 نفر تعیین شد. برای تعیین روایی پرسشنامه از نظرات 30 نفراز خبرگان عمران و شهرسازی استفاده شد، همچنین باتوجه به اینکه ضریب آلفای کرونباخ 972/0 بدست آمد، پایایی ابزار تحقیق نیز مور تأیید قرار گرفت. یافته ها: میزان رضایتمندی شهروندان از عملکرد شورا و شهرداری در زمینه خدمات شهری بیشتر از دو بعد دیگر است و شهروندان در زمینه امور فرهنگی کمترین رضایت را دارند. نتیجه گیری: خروجی‌های تحقیق نشان دهنده این است که در کل رضایت شهروندان در شهر سقز از عملکرد شورا و شهرداری دور چهارم در سطح متوسط به پایین است. ضمناً در 12 مورد از جنبه‌های عملکردی رضایت شهروندان بالاتر از میانگین و در 38 مورد رضایت کمتر از میانگین است. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - IDEF0 Modeling Standard: A Tool for Process Map Drawing under Requirements of ISO 9001: 2015: A Case Study
    Journal of Modern Processes in Manufacturing and Production , العدد 5 , السنة 8 , پاییز 2019
    In the two past decades, powerful and highly user-friendly software has been introduced to modeling organizational processes. With some of this software, you can easily draw the sequences of business activities and processes in different organizations and industries to أکثر
    In the two past decades, powerful and highly user-friendly software has been introduced to modeling organizational processes. With some of this software, you can easily draw the sequences of business activities and processes in different organizations and industries to visualize the organization as a whole. On the other hand, the emphasis on the process approach at ISO 9001: 2000, and in particular at ISO 9001: 2015, has made process map extraction as an important issue for organizations. One of the best tools for the extraction of process maps is the IDEF0 standard, which allows you to extract organizational processes maps in fine detail, thereby displaying organizational processes as a whole. iGraf IDEF0 is one of the best software for modeling processes according to the IDEF standard. This article will describe how to extract the organizational process map in a production engineering company to implement ISO9001: 2015. Extracting these process maps plays a key role in institutionalizing the process approach in people. تفاصيل المقالة