فهرس المقالات Nahid Ebrahimi Meymand


  • المقاله

    1 - تأثیر مشارکت مشتری در طراحی محصول بر عملکرد کسب و کار (مطالعه موردی: محصولات ورزشی برند مجید)
    نوآوری در مدیریت ورزشی , العدد 8 , السنة 2 , زمستان 1402
    هدف: هدف این پژوهش بررسی تأثیر مشارکت مشتری در طراحی محصول بر عملکرد کسب و کار در محصولات ورزشی برند مجید می-باشد. روش: روش پژوهش حاضر ترکیبی از روش کتابخانه‌ای و پیمایشی است. از نظر هدف کاربردی، از نظر زمانی مقطعی، از نظر ماهیت و استراتژی کمی و از نظر فرآیند اجرا پیمای أکثر
    هدف: هدف این پژوهش بررسی تأثیر مشارکت مشتری در طراحی محصول بر عملکرد کسب و کار در محصولات ورزشی برند مجید می-باشد. روش: روش پژوهش حاضر ترکیبی از روش کتابخانه‌ای و پیمایشی است. از نظر هدف کاربردی، از نظر زمانی مقطعی، از نظر ماهیت و استراتژی کمی و از نظر فرآیند اجرا پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش شامل مشتریان محصولات ورزشی برند مجید است که به دلیل نامحدود بودن تعداد آنها از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده استفاده و تعداد اعضای نمونه 384 نفر انتخاب شد. ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه می‌باشد. نرمال بودن متغیرهای پژوهش با آزمون کولموگروف اسمیرنوف بررسی شد و برای توصیف داده‌ها از روش‌های آمار توصیفی و برای آزمون فرضیات از روش‌های آمار استنباطی و مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شد.یافته‌ها: یافته‌ها حاکی از تأیید فرضیه اصلی و پنج فرضیه فرعی مطرح شده در این پژوهش است و مقادیر به دست آمده از نسبت بحرانی برای تمامی فرضیات، از مقدار 58/2 بیشتر است که نشان از معنادار بودن فرضیات در سطح خطای 1% است. نتایج: نتایج نشان داد مشارکت مشتری در طراحی محصول از طریق مؤلفه‌هایی چون؛ مشارکت سخاوتمندانه، مشارکت عادلانه، مشارکت حقیقت محور، مشارکت با اعتماد و مشارکت آرزومندانه بر عملکرد کسب و کار تأثیر دارد. تفاصيل المقالة