خط مشیگذاری عمومی در مدیریت
,
العدد42,السنة
12
,
تابستان
1400
زمینه : مدیریت عملکرد در سازمان های دولتی می تواند اساس برنامه ریزی نظام اداری کشور بوده و چارچوب اجتماعی در این حوزه می تواند رسالت ارائه کیفیت خدمات و سرآمدی پاسخگویی را در این حوزه بیش از پیش پویا نماید. هدف: ارائه الگوی مدیریت عملکرد با خط و مشی رویکرد اجتماعی بوده أکثر
زمینه : مدیریت عملکرد در سازمان های دولتی می تواند اساس برنامه ریزی نظام اداری کشور بوده و چارچوب اجتماعی در این حوزه می تواند رسالت ارائه کیفیت خدمات و سرآمدی پاسخگویی را در این حوزه بیش از پیش پویا نماید. هدف: ارائه الگوی مدیریت عملکرد با خط و مشی رویکرد اجتماعی بوده است. روش : پژوهش از نظر هدف، توسعهای و از نظر روش آمیخته (کیفی و کمی) از نوع تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی بود. در بخش کیفی نمونه گیری نظری از متون مرتبط با حوزههای اجتماعی سازمان بهره گرفته شد. روش گرد آوری اطلاعات در بخش کیفی از روش پیمایشی با رویکرد کدگذاری باز، محوری و گزینشی بهره و با استفاده از روش کمی تم بندی متون انجام گردید. در بخش کمی به روش پیمایشی با رویکرد توزیع پرسشنامه بود. در فاز کیفی تعیین روایی از مدل لاوشه بهره گرفته شد، یافته ها : در فاز کمی تعیین روایی صوری پرسشنامه بر اساس نظر متخصصان و اساتید انجام شد. جهت تعیین پایایی ازضریب آلفای کرونباخ استفاده شد و تجزیه و تحلیل آماری داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS 22 و smart- PLS صورت گرفت. نتیجه گیری : الگوی مدیریت عملکرد اجتماعی سازمان های دولتی در 10بعد ، 39 مولفه و 136 شاخص ارائه گردید.
تفاصيل المقالة
رهبری و مدیریت آموزشی
,
العدد63,السنة
17
,
بهار
1402
هدف: هدف پژوهش حاضر، طراحی و اعتباریابی الگوی برنامهی درسی هنرهای تعاملی بر مبنای عناصر کلاین میباشد.روش: این پژوهش آمیخته (کیفی _کمی) و به شیوهی تحلیل محتوای قیاسی مبنی بر عناصرکلاین انجام شده است. در این راستا، کلیهی مقالات معتبر مرتبط با برنامه درسی و هنر تعاملی أکثر
هدف: هدف پژوهش حاضر، طراحی و اعتباریابی الگوی برنامهی درسی هنرهای تعاملی بر مبنای عناصر کلاین میباشد.روش: این پژوهش آمیخته (کیفی _کمی) و به شیوهی تحلیل محتوای قیاسی مبنی بر عناصرکلاین انجام شده است. در این راستا، کلیهی مقالات معتبر مرتبط با برنامه درسی و هنر تعاملی جمعآوری و مورد تحلیل قرار گرفت؛ سپس با کمک جامعهی خبرگان، اعتبارسنجی گردید و برازش الگو بهدست آمد.یافته ها: بر این اساس یافتههای این پژوهش در 9 عنصر کلاین، به شیوهی قیاسی دستهبندی شدند که شامل مقولههای اصلی و فرعی بودند. ابتدا عناصر کلاین به عنوان مقوله اصلی، سپس 25 مقوله فرعی(1) و 98 مقوله فرعی (2) شناسایی و استخراج، و در نهایت الگوی برنامهی درسی هنرهای تعاملی، طراحی و پس از آن اعتبارسنجی شد.نتیجه گیری: نتایج حاصل از این پژوهش، با توجه به تغییرات در فراگیران و اصلاحات نظام های آموزشی نوین دنیا، نشان میدهد که برای داشتن یک برنامهی درسی موفق و معتبر نیاز است تا کلیهی برنامهریزان، مدیران و معلمان، در طراحی، تدوین، اجرا و ارزشیابی برنامهی درسی در سطح خرد و کلان آموزش، هنرهای تعاملی را به عنوان مکمل طراحی آموزشی، در فرایند یاددهی-یادگیری تلفیق کنند؛ چرا که منجر به استفاده از حواس ششگانهی فراگیر، تقویت خلاقیت، حل مسئله، تفکر، مشارکت در آموزش و استفاده از کلیهی رسانههای آموزشی غیر کلامی در کنار رسانهی کلامی و کیفیت بخشی به فرایند یاددهی-یادگیری میشود.
تفاصيل المقالة
یکی از عوامل کلیدی بقای دولتها در جهان امروز ارتقای پیوسته مدیریت عملکرد در این سازمانها است بهنحویکه سازمانهای دولتی هرچه در زمینه نوآوری مدیریت عملکرد از حیث پاسخگویی به نیازهای مختلف اجتماع غنیتر عمل نمایند اسباب ایجاد رشد و کمال توسعهسازمانی را فراهم خواهند ن أکثر
یکی از عوامل کلیدی بقای دولتها در جهان امروز ارتقای پیوسته مدیریت عملکرد در این سازمانها است بهنحویکه سازمانهای دولتی هرچه در زمینه نوآوری مدیریت عملکرد از حیث پاسخگویی به نیازهای مختلف اجتماع غنیتر عمل نمایند اسباب ایجاد رشد و کمال توسعهسازمانی را فراهم خواهند نمود. الگویی در زمینه مدیریت عملکرد اجتماعی در سازمانهای دولتی وجود نداشت، لذا این پژوهش با هدف طراحی الگوی توصیفشده انجام گردید. پس از تأیید مدل با استفاده از تکنیک دلفی و بهرهگیری ازنظر خبرگان در دو دور رفتوبرگشت با اجماع بیش از 80 درصد، مدل ارائه گردید، درنهایت 10 بعد اصلی،39 مؤلفه بهعنوان گویههای مدل استخراج گردید. سپس توسط 16 نفر از خبرگان علمی و دانشگاهی آزمون شد و مورد تأیید قرار گرفت. تحقیق حاضر ازنظر هدف توصیفی و ترکیبی، از نظر نتیجه، کاربردی و از نظر نوع داده ترکیبی (کمی و کیفی) است. جامعه هدف تحقیق سازمانهای اداری نظام دولتی مستقر در شهرستان نجفآباد اصفهان بود. بخش کمی بهوسیله، 94 پرسشنامه محقق ساخته از مدیران عالی و ارشد دستگاههای اجرایی تکمیل و جمعآوری شد. درنهایت برای تحلیل دادهها از روش تحلیل عاملی تأییدی با استفاده از نرمافزار SPSS و Smart_PLS استفاده شد. بار عاملی تمامی گویهها بالاتر از 4/0 به دست آمد. لذا پایایی مدل از وضعیت مطلوبی برخوردار بود. هدف پژوهش ارائه مدلی برای سازمانهای دولتی است که سبب تابآوری در پاسخگویی اجتماعی و تعالی سازمانهای دولتی در بهرهوری بوده است.
تفاصيل المقالة
سند
Sanad is a platform for managing Azad University publications