فهرس المقالات مهسا ضیایی


  • المقاله

    1 - رابطه بین مهارتهای مذاکره با نفوذ اجتماعی و موفقیت سازمانی کارکنان دانشگاه
    مدیریت فرهنگی , العدد 2 , السنة 16 , تابستان 1401
    مقدمه و هدف پژوهش: هدف کلی تحقیق حاضر تعیین رابطه مهارت‌های مذاکره بر نفوذ اجتماعی و موفقیت کارکنان می‌باشد.روش پژوهش: روش تحقیق توصیفی- همبستگی بود. جامعه آماری را کلیه کارکنان اعم از زن و مرد تشکیل می‌دادند که تعداد آنها 75 نفر بود که به روش تمام شماری انتخاب شدند. اب أکثر
    مقدمه و هدف پژوهش: هدف کلی تحقیق حاضر تعیین رابطه مهارت‌های مذاکره بر نفوذ اجتماعی و موفقیت کارکنان می‌باشد.روش پژوهش: روش تحقیق توصیفی- همبستگی بود. جامعه آماری را کلیه کارکنان اعم از زن و مرد تشکیل می‌دادند که تعداد آنها 75 نفر بود که به روش تمام شماری انتخاب شدند. ابزار جمع‌آوری اطلاعات سه پرسشنامه که شامل مهارت‌های مذاکره توسط پیره (1981) و پرسشنامه نفوذ اجتماعی یوکل (2003) و پرسشنامه موفقیت سازمانی مقیمی‌(1388) بودند. که ضریب پایایی آنها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب 89% و83% و 72% بود. برای توصیف داده‌ها از شاخص‌های آماری توصیفی و استنباطی شامل آزمون همبستگی پیرسون، تحلیل واریانس، آزمون رگرسیون، آزمون فریدمن از نرم‌افزار spss 22 و لیزرل استفاده شد.یافته‌ها: یافته ها نشان داد بین مهارت‌ها و سبک‌های مذاکره با نفوذ اجتماعی و موفقیت سازمانی ارتباط مثبت و معناداری وجود دارد. بالاترین رتبه مربوط به مولفه سبک واقع‌گرایی و کمترین رتبه مربوط به مولفه سبک شهودی می‌باشد به این معنا که شاخص سبک واقع‌گرایی بیشترین اهمیت و سبک شهودی داده می‌شود.نتیجه‌گیری: بنابراین به نظر می‌رسد هرچه سطح مهارت‌های مذاکره بیشتر باشد سطح موفقیت سازمانی و نفوذ اجتماعی بیشتر خواهد شد. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - گوشی های هوشمند و نقش حمایت اجتماعی و خودکارآمدی تحصیلی در دانشجویان
    علوم اجتماعی , العدد 1 , السنة 16 , بهار 1401
    پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش شبکه های اجتماعی مجازی بر سازگاری تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد واحد بجنورد انجام گرفت. جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد تشکیل می دادند که مطابق جدول کرجسی و مورگان (1972) برای تعداد أکثر
    پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش شبکه های اجتماعی مجازی بر سازگاری تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد واحد بجنورد انجام گرفت. جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد تشکیل می دادند که مطابق جدول کرجسی و مورگان (1972) برای تعداد 1300 نفر، تعداد 297 نفر به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه وابستگی به تلفن همراه کوهی( 2009 )، حمایت اجتماعی ((MOS شربورن و استوارت (1991) و پرسشنامه ی خودکارآمدی تحصیلی استفاده شد که روایی آن ها از نوع صوری و محتوایی بود که مورد تایید اساتید و خبرگان قرار گرفت و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ برای پرسشنامه وابستگی به تلفن همراه 81/0، پرسشنامه حمایت اجتماعی 61/0 و برای پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی85/0 برآورد گردید. داده های جمع آوری شده با استفاده از آزمون آماری آنالیز واریانس چندمتغیره با نرم افزار spss تحلیل گردید. نتایج نشان داد که تاثیر تعامل بین جنسیت و کاربست شبکه های اجتماعی مجازی بر حمایت اجتماعی و خودکارآمدی تحصیلی دانشجویان معنی دار نیست اما تاثیر جداگانه ی جنسیت بر خودکارآمدی تحصیلی تفاصيل المقالة