فهرس المقالات رضا  قاسمی نژاد کوشالی


  • المقاله

    1 - بررسی تاثیر بازاریابی داخلی بر رضایت مشتریان، با میانجی گری مشتری مداری و عملکرد فروش نمایندگان )مورد بررسی: نمایندگان فروش مواد آرایشی و بهداشتی قزوین(
    دانش نو در مدیریت بازاریابی , العدد 0 , السنة 1 , تابستان 1403

    تحقیق حاضر، با هدف تبیین و بررسی تاثیر بازاریابی داخلی بر رضایت مشتریان، با میانجی گری مشتری مداری و عملکرد فروش نمایندگان فروش مواد آرایشی و بهداشتی، انجام گرفت. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی، از نظر ماهیت، توصیفی - علّی و مبتنی بر معادلات ساختاری محسوب می شود. ابزا أکثر

    تحقیق حاضر، با هدف تبیین و بررسی تاثیر بازاریابی داخلی بر رضایت مشتریان، با میانجی گری مشتری مداری و عملکرد فروش نمایندگان فروش مواد آرایشی و بهداشتی، انجام گرفت. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی، از نظر ماهیت، توصیفی - علّی و مبتنی بر معادلات ساختاری محسوب می شود. ابزار جمع آوری داده ها در پژوهش حاضر پرسشنامه مرجع می باشد که در میان نمایندگان منتخب نمایندگان فروش مواد آرایشی و بهداشتی قزوین، توزیع شد. در پژوهش حاضر، به منظور تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیه ها از نرم افزار های SPSS 20 و smart Pls3 بهره گرفته شد. نتایج به دست آمده از آزمون فرضیه ها و تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که بازاریابی داخلی تاثیر مثبت و معناداری بر رضایتمندی مشتریان، مشتری مداری و عملکرد فروش نمایندگان فروش مواد آرایشی و بهداشتی قزوین دارد. مشتری مداری بر عملکرد فروش نمایندگان فروش مواد آرایشی و بهداشتی قزوین نیز تاثیرگذار است. از سوی دیگر، عملکرد فروش نیز تاثیر مثبت و معناداری بر رضایتمندی مشتریان نمایندگان فروش مواد آرایشی و بهداشتی قزوین دارد. نقش میانجی گری عملکرد فروش در رابطه ی بازاریابی داخلی رضایت مشتریان تایید شد. به این معنا که عملکرد فروش می تواند موجب تقویت و یا - تضعیف ارتباط میان بازاریابی داخلی و رضایت مشتریان شود. نتایج همچنین نشان داد که مشتری مداری نمایندگان نقش میانجی را در رابطه بازاریابی داخلی و عملکرد فروش ایفا می کند.

    تفاصيل المقالة