فهرس المقالات سید جلال ساداتی تیله بنی


  • المقاله

    1 - نقش میانجی شایسته سالاری در رابطه‎ی بین عدالت سازمانی و یادگیری سازمانی کارکنان بانک تجارت استان مازندران
    تحقیقات مدیریت آموزشی , العدد 2 , السنة 13 , تابستان 1401
    هدف پژوهش حاضر بررسی نقش میانجی شایسته‎سالاری در رابطه‎ی بین عدالت سازمانی و یادگیری سازمانی کارکنان بانک تجارت استان مازندران بود. روش پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر گردآوری داده ها توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش کلیه کارکنان بانک تجارت است أکثر
    هدف پژوهش حاضر بررسی نقش میانجی شایسته‎سالاری در رابطه‎ی بین عدالت سازمانی و یادگیری سازمانی کارکنان بانک تجارت استان مازندران بود. روش پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر گردآوری داده ها توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش کلیه کارکنان بانک تجارت استان مازندران به تعداد 489 نفر بودند. حجم نمونه با استفاده از جدول کرجسی و مورگان و با روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای به تفکیک جنسیت 215 نفر انتخاب شدند. ابزار جمع‌آوری داده‌ها پرسشنامه‌های عدالت سازمانی گرینبرگ(1990)، یادگیری سازمانی نیف (2001)، شایسته‌سالاری مصلحی (1391) بود. جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها از آمار توصیفی و استنباطی (آزمون کولموگروف-اسمیرنوف، آزمون همبستگی پیرسون، آزمون بوت استرپینگ و آزمون شمول واریانس) استفاده گردید. نتایج نشان داد بین عدالت سازمانی و یادگیری سازمانی با نقش میانجی شایسته سالاری در کارکنان بانک تجارت استان مازندران رابطه وجود دارد. همچنین براساس نتایج پژوهش بین عدالت سازمانی و شایسته‎سالاری, شایسته‎سالاری و یادگیری سازمانی در کارکنان بانک تجارت استان مازندران رابطه وجود دارد. تفاصيل المقالة