فهرس المقالات فرانک امیدیان


  • المقاله

    1 - مدل پارادایمی مدیریت آموزش تولید محتوای الکترونیکی برای آماده سازی معلمان (مطالعه موردی معلمان مدارس ابتدایی استان بوشهر)
    نوآوری های مدیریت آموزشی , العدد 74 , السنة 19 , بهار 1403
    هدف از این پژوهش مدل پارادایمی مدیریت آموزش تولید محتوای الکترونیکی برای آماده سازی معلمان جهت تدریس در فضای مجازی مدارس ابتدایی استان بوشهر بود. روش پژوهش حاضر کیفی و از نظر هدف کاربردی بود. جامعه آماری شامل مدیران و خبرگان مراکز آموزش تولید محتوای الکترونیک و اعضای هی أکثر
    هدف از این پژوهش مدل پارادایمی مدیریت آموزش تولید محتوای الکترونیکی برای آماده سازی معلمان جهت تدریس در فضای مجازی مدارس ابتدایی استان بوشهر بود. روش پژوهش حاضر کیفی و از نظر هدف کاربردی بود. جامعه آماری شامل مدیران و خبرگان مراکز آموزش تولید محتوای الکترونیک و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های فرهنگیان و اساتید گروه مدیریت آموزشی در دانشگاه‌های استان بوشهر بود. روش نمونه گیری در رویکرد کیفی ازنوع غیرتصادفی (هدفمند) وبه صورت گلولة برفی بود. برای تعیین حجم نمونه با توجه به اینکه ملاک کفایت نمونه در پژوهش‌های کیفی، اشباع نظری بود به همین دلیل مصاحبه‌ها تا اشباع نظری با تعداد 15 خبره مصاحبه صورت گرفت. ابزار گردآوری طلاعات، مصاحبه نیمه ساختار یافته بود. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها نیز از روش نظریه پردازی داده بنیاد، کدگذاری و تجزیه و تحلیل استفاده شد. یافته ها نشان داد که مقوله محوری کیفیت آموزش تولید محتوای الکترونیکی برای آماده سازی معلمان جهت تدریس در فضای مجازی تابعی از شرایط علّى (1-محیط یادگیری 2-تدوین محتوا3-برنامه ریزی4-اجرا و پشتیبانی)، شرایط زمینه ای (1-زیرساخت‌های فنی 2-دانش و مهارت‌های پایه ای معلمان) و شرایط مداخله گر (1-ارزشیابی 2-راهبردهای آموزشی سازمان) است. این عوامل، شرایط را برای اعمال کنش‌ها و تعاملات (1-تعیین سرفصل‌های تولید محتوا در کتاب‌های آموزشی فرهنگیان 2-ایجاد انگیزه در معلمان3-برگزاری دوره‌های متوالی ضمن خدمت4-بهبود زیرساخت‌های فنی5-استفاده از مدرسین با سواد و باتجربه6-آموزش در زمان و مکان مناسب) مهیا می‌کند که پیامدهای (1-1-افزایش عملکرد تحصیلی 2-ایجاد عدالت آموزشی3-افزایش کیفیت آموزش4-ارتقاء بهره وری معلم) را به دنبال دارند. و در نهایت یافته های تحلیل عاملی تائیدی بخش کمی نشان داد که الگوی ارائه شده از اعتبار علمی مناسبی برخودار می‌باشند. تفاصيل المقالة