فهرس المقالات حسام‌الدین میرصمدی


  • المقاله

    1 - تدوین مدل نقش رفتارهای ضد اجتماعی در بازیکنان مرد لیگ فوتسال ایران
    جهش , العدد 4 , السنة 2 , تابستان 1403

    هدفأکثر

    هدف: هدف از تحقیق حاضر، تدوین مدل نقش رفتارهای ضد اجتماعی در بازیکنان مرد لیگ فوتسال ایران بود.

    روش پژوهش: روش تحقيق حاضر، روش تحقیق حاضر، توصیفی از نوع پیمایشی و از لحاظ هدف، کاربردی بود که به صورت میدانی انجام گرفت. جامعه آماری تحقیق اساتید مدیریت ورزشی، مدیران، مربیان و ورزشکاران خبره در فعالیت‌های ورزشی حرفه‌ای در سطح کشور بودند و نمونه‌گیری تحقیق به صورت در دسترس و برابر اعضای جامعه آماری انتخاب شدند (385 نفر). ابزار تحقیق، پرسشنامه محقق ساخته بود که روایی آن توسط 12 نفر اساتید از اساتید مدیریت ورزشی و متخصصان مورد تأیید قرار گرفت. پایایی تحقیق با استفاده از آزمون ضریب الفای کرونباخ 77/0 به دست آمد. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از روش‌های آمار توصیفی و آزمون معادلات ساختاری با استفاده از نرم‌افزارهای SPSS نسخه 25 و PLS نسخه 3 انجام گرفت.

    یافته‌ها: نتایج نشان داد، فشار رقابت‌ها، فرهنگ و الگوهای رفتاری، قوانین و نظام اجتماعی، تبعیض و فساد در ورزش می‌توانند به ظهور رفتارهای ضد اجتماعی در بازیکنان مرد لیگ فوتسال ایران منجر شوند. فشار رقابتی در محیط حرفه‌ای فوتسال می‌تواند باعث رقابت بیش از حد و فشار ناشی از تلاش برای برتری شود که به دلیل آن، بازیکنان ممکن است به رفتارهای ضد اجتماعی متوجه شوند.

    نتیجه‌گیری: بنابراین فرهنگ و الگوهای رفتاری موجود، قوانین و نظام اجتماعی می‌تواند الگوهای رفتاری ضد اجتماعی را ترویج و در پیشگیری از رفتارهای ضد اجتماعی کمک کند.

    تفاصيل المقالة