فهرس المقالات محدثه  اشرفیان رهقی


  • المقاله

    1 - تأثیر قابلیت‌های بازاریابی بر عملکرد مخاطره‌آمیز صادراتی با نقش میانجی استراتژی رقابتی و ارتباطات بازاریابی
    پژوهشنامه اقتصاد و کسب و کار , العدد 32 , السنة 15 , بهار 1403

    أکثر

    رشد جهانی بازارها، تمايل شركتها به حضور در بازارهاي جهاني را افزايش داده است و اغلب آنها بر صادرات به بازارهاي خارجي متمايل شدهاند. اين موضوع باعث شده است تا شركتها دريابند كه صرف‌نظر از كشور، اندازه يا نوع صنعت، مشاركت كردن در بازارهاي جهاني يك انتخاب نيست، بلكه يك ضرورت است. هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر قابلیت‌های بازاریابی بر عملکرد مخاطره‌آمیز صادراتی با نقش میانجی استراتژی رقابتی و ارتباطات بازاریابی می‌باشد. این پژوهش از نظر ماهیت یا روش گردآوری داده‌ها از نوع توصیفی و از شاخه همبستگی و مبتنی بر مدل‌سازی معادلات ساختاری است. این پژوهش از نظر هدف از نوع تحقیقات کاربردی است. جامعه آماری پژوهش شرکت‏های صادراتی کوچک و متوسط استان تهران در نظر گرفته‌شده است. پژوهش بر اساس یک فرضیه اصلی و 8  فرضیه فرعی شکل گرفته است که در نهایت فرضیه اصلی و پنج فرضیه فرعی تائید و سه فرضیه فرعی رد شد.

    تفاصيل المقالة