فهرس المقالات علی عرب


  • المقاله

    1 - بررسی رابطه بازاریابی داخلی،رضایت شغلی، بازاریابی رابطه ای، مشتری گرائی و عملکرد سازمانی تاریخ دریافت مقاله
    مطالعات میان رشته ای مدیریت بازاریابی , العدد 2 , السنة 1 , تابستان 1401
    چکیدهاین پژوهش با هدف بررسی رابطه بین بازاریابی داخلی ،رضایت شغلی، مشتری گرائی، بازاریابی رابطه ای با عملکرد سازمانی در شرکت مخابرات استان گلستان انجام شده است. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی است و از نظر روش توصیفی پیمایشی و همبستگی می باشد. جامعه آماری تحقیق شامل تعدا أکثر
    چکیدهاین پژوهش با هدف بررسی رابطه بین بازاریابی داخلی ،رضایت شغلی، مشتری گرائی، بازاریابی رابطه ای با عملکرد سازمانی در شرکت مخابرات استان گلستان انجام شده است. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی است و از نظر روش توصیفی پیمایشی و همبستگی می باشد. جامعه آماری تحقیق شامل تعداد 300 نفر از کارکنان تماس با مشتری و مدیران و کارشناسان حوزه بازاریابی شرکت مخابرات استان گلستان است و با توجه به جدول گرجسی و مورگان تعداد 170 نفر با روش نمونه گیری تصادفی ساده بعنوان نمونه آماری انتخاب شدند و برای جمع آوری داده های اولیه از ابزار پرسشنامه استفاده شد. روایی پرسشنامه به کمک خبرگان و پایایی آن نیز با آلفای کرونباخ تأیید شده است. نتایج حاصل از انجام این پژوهش نشان می دهد بازاریابی داخلی بر رضایت شغلی، مشتری گرائی و بازاریابی رابطه ای تاثیر مثبت دارد. همچنین تاثیر مثبت رضایت شغلی بر عملکرد سازمانی و بازاریابی رابطه ای تائید گردید. علاوه بر این نتایج پژوهش نشان می دهد که مشتری گرائی بر بازاریابی رابطه ای تاثیر مثبت دارد و در نهایت تاثیر مثبت بازاریابی رابطه ای بر عملکرد سازمانی نیز مورد تائید واقع شد.کلمات کلیدی: بازاریابی داخلی ،رضایت شغلی، بازاریابی رابطه ای ، مششتری گرائی و عملکرد سازمانی تفاصيل المقالة