فهرس المقالات علی ریاستی


  • المقاله

    1 - بهره برداری از پیام های زیر آستانه ای در تبلیغات سیاسی
    مطالعات جامعه شناسی , العدد 4 , السنة 15 , پاییز 1401
    دو ویژگی نوپدیدی و پنهان بودن شیوه القای پیام های زیر آستانه ای، پژوهش در گستره بهره برداری از آن را ضروری می کند و در این میان تبلیغات سیاسی با توجه به تاثیر مستقیمش بر جامعه مدنی، یکی از حوزه های با اهمیتی است که نیاز به تامل جدی دارد.این بررسی به شیوه تحلیل محتوای أکثر
    دو ویژگی نوپدیدی و پنهان بودن شیوه القای پیام های زیر آستانه ای، پژوهش در گستره بهره برداری از آن را ضروری می کند و در این میان تبلیغات سیاسی با توجه به تاثیر مستقیمش بر جامعه مدنی، یکی از حوزه های با اهمیتی است که نیاز به تامل جدی دارد.این بررسی به شیوه تحلیل محتوای کیفی ترکیبی، با تحلیل پیام های زیرآستانه ای تصویری انجام شده و برای این منظور به شیوه نمونه برداری هدفمند از مجله های تایم، رولینگ استون و تیزرهای تبلیغاتی سیاسی مبادرت گردیده است.در این مقاله پس از بازخوانی مفهوم القای زیرآستانه ای، در پاسخ به این پرسش که در تبلیغات سیاسی از القای زیرآستانه ای چگونه و با چه اهدافی استفاده می گردد؟ در یافتیم که القای این گونه پیام ها با تعبیه در پس زمینه، تغییر وضوح، اندازه و رنگ تصاویر با تعقیب اهدافی مانند تبلیغات انتخاباتی، ترور شخصیت، ایجاد تغییر در افکار عمومی و نظایر آنها مورد بهره برداری قرار می گیرد. تفاصيل المقالة