فهرس المقالات Hosein Hoseini


  • المقاله

    1 - Performance Evaluation of Viscoelastic and Friction Passive Damping System in Steel Structures
    Journal of Structural Engineering and Geotechnics , العدد 2 , السنة 5 , بهار 2024
    Additional dampers are employed in order to decrease the dynamic response of structure against the earthquake and wind loading recently. In this study, two types of systems related to waste of inactive energy, i.e. frictional damper which is categorized in dampers depen أکثر
    Additional dampers are employed in order to decrease the dynamic response of structure against the earthquake and wind loading recently. In this study, two types of systems related to waste of inactive energy, i.e. frictional damper which is categorized in dampers dependent on movement and viscoelastic damper which is categorized in dampers dependent on velocity, in making steel structures resistant are investigated and evaluated. Results of structures with dampers (viscoelastic damper, friction damper and combination of both dampers) were compared with the results of structures without damper. Increasing trend in dissipating energy was observed. Then, the behavior of these dampers in frames of 4, 8 and 12 stories was studied by modeling the damper directly. The analyses were conducted via nonlinear time history technique and by using earthquake records (near fault and far fault) scaled with peak acceleration and SAP 2000 14.2.2 software. The results indicate the appropriate function of the selected dampers in controlling and decreasing the seismic responses of the structure. Given that in frictional dampers the maximum force created in the damper is specified, the use of this damper in resistance building of structures is very effective especially by considering the limitation of structure capacity. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - شناسایی مولفه های بین المللی سازی آموزش عالی از دیدگاه خبرگان دانشگاه‌های دولتی شمال شرق کشور
    نوآوری های مدیریت آموزشی , العدد 4 , السنة 13 , پاییز 1397
    روی آوردن به بین المللی سازی در نظام آموزشی عالی ایران یک ضرورت است که شناخت سایر ملل و فرهنگها، شناخت نیاز جامعه جهانی و توان پاسخگویی به آ نها و تبدیل ایران به قدرت علمی اول منطقه در راستای عملیاتی نمودن اهداف سند چشم انداز 20 ساله کشور از دلایل اصلی این ضرورت هستند. أکثر
    روی آوردن به بین المللی سازی در نظام آموزشی عالی ایران یک ضرورت است که شناخت سایر ملل و فرهنگها، شناخت نیاز جامعه جهانی و توان پاسخگویی به آ نها و تبدیل ایران به قدرت علمی اول منطقه در راستای عملیاتی نمودن اهداف سند چشم انداز 20 ساله کشور از دلایل اصلی این ضرورت هستند. روش پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و با توجه به ماهیت داده ها، کیفی است. مشارکت کنندگان 18نفر خبره دانشگاهی بودند که نمونه گیری به دو صورت هدفمند و گلوله برفی تا حد اشباع نظری ادامه یافت. ابزار پژوهش مصاحبه های نیمه ساختاریافته بوده است. که برای حصول اطمینان از روایی بخش کیفی و به منظور اطمینان خاطر از دقیق بودن یافته ها از دیدگاه پژوهشگر، از نظرات اساتید و خبرگان آشنا با این حوزه و متخصصان استفاده شده است. عمده ترین یافته ها حاکی از این است که مجموع کدهای بدون تکرار 200 مورد بوده که بر اساس تشابهات مفهومی 126 مفاهیم آزاد از میان آنها استخراج و این مفاهیم در قالب 2 مولفه اصلی (شاخص روبنایی و شاخص زیربنایی) و 14 مولفه فرعی (10 تاروبنایی؛ شاخص های درونداد؛ و 4 تا زیربنایی ؛شاخص های برونداد ؛دسته بندی و براساس مولفه های بین المللی سازی آموزش عالی بدست آمده است. مولفه های شناسایی شده شامل دو عامل درونداد و بیرونداد است که عوامل درونداد به طور مستقیم بر بین المللی سازی تاثیر مستقیم دارد و عوامل برونداد به طور غیرمستقیم تاثیرگذار است. تفاصيل المقالة