فهرس المقالات عبداله اسلامی


  • المقاله

    1 - تبیین اثر عاملیت انسانی و هوش هیجانی بر سبک مقابله با استرس تحصیلی با میانجیگری تمایلات نوستالوژیک در دانش آموزان پسر
    ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی , العدد 2 , السنة 13 , تابستان 1402
    زمینه: استرس در معنای کلی و استرس تحصیلی به‌عنوان یکی از انواع مهم آن می‌تواند ، پویایی و خلاقانه بودن آموزش و بهینه‌شدن پتانسیل انسانی را به چالش بکشد بنابراین شناخت عوامل مؤثر بر انتخاب سبک‌های مقابله ضروری به نظر می‌رسد.هدف: تبیین اثر عاملیت انسانی و هوش هیجانی بر سب أکثر
    زمینه: استرس در معنای کلی و استرس تحصیلی به‌عنوان یکی از انواع مهم آن می‌تواند ، پویایی و خلاقانه بودن آموزش و بهینه‌شدن پتانسیل انسانی را به چالش بکشد بنابراین شناخت عوامل مؤثر بر انتخاب سبک‌های مقابله ضروری به نظر می‌رسد.هدف: تبیین اثر عاملیت انسانی و هوش هیجانی بر سبک مقابله با استرس تحصیلی با میانجیگری تمایلات نوستالوژیک در دانش‌آموزان پسر.روش: پژوهش توصیفی - همبستگی از نوع تحلیل معادلات ساختاری بود. جامعه آماری دانش‌آموزان پسر مقطع متوسطه دوم رشته‌های شاخه نظری شهر کاشان در سال تحصیلی 1399-1400 بودند که تعداد 497 دانش‌آموز به روش تصادفی انتخاب شدند. دانش‌آموزان به پرسش‌نامه‌های شــخصیت عاملیتی کوته (1997)، هوش هیجانی شرینگ، سبک‌های مقابله‌ای اندلر و پارکر و آمادگی نوستالژیک هاولنا و هولاک (2004)پاسخ دادند. جهت تجزیه‌وتحلیل داده‌ها و آزمون فرضیه‌ها از ضریب همبستگی و روش معادلات ساختاری از نرم‌افزار آماری SPSS.26و lisrel 8.8 استفاده شد. یافته‌ها: پارامترهای مدل همگی معنادار بودند (0.01 > p) میزان بار عاملی سؤالات بالاتر از 4/0 بود که نشان می‌دهد که تمام مؤلفه‌ها از همسانی مناسبی برخوردار هستند.نتیجه‌گیری: عاملیت انسانی و هوش هیجانی به‌صورت مستقیم و مثبت سبک مقابله‌ای مسئله مدار وبصورت مستقیم و منفی سبک مقابله‌ای هیجان‌مدار واجتنابی را با میانجی‌گری تمایلات نوستالژیک تحت‌تأثیر قرارداد تفاصيل المقالة