فهرس المقالات ماهرخ رجبی اصلی


  • المقاله

    1 - شناسایی شاخص‌های پیشرو در تعیین ارزش طول عمر مشتری در ورزش
    مدیریت دانش در ورزش , العدد 5 , السنة 2 , زمستان 1401
    پژوهش حاضر به‌منظور شناسایی شاخص‌های پیشرو ارزش طول عمر مشتری در باشگاه‌های ورزشی تدوین‌شده است. این پژوهش به لحاظ هدف، کاربردی و از منظر ماهیت و روش آمیخته (اکتشافی متوالی) است. پژوهش در دو بخش کیفی و کمی انجام شد. نمونه بخش کیفی را 18 نفر از خبرگان و متخصصین ورزشی و د أکثر
    پژوهش حاضر به‌منظور شناسایی شاخص‌های پیشرو ارزش طول عمر مشتری در باشگاه‌های ورزشی تدوین‌شده است. این پژوهش به لحاظ هدف، کاربردی و از منظر ماهیت و روش آمیخته (اکتشافی متوالی) است. پژوهش در دو بخش کیفی و کمی انجام شد. نمونه بخش کیفی را 18 نفر از خبرگان و متخصصین ورزشی و در بخش کمی 384 نفر از مدیران ورزشی باشگاه‌های ورزشی تشکیل می‌دادند. انتخاب نمونه در بخش کیفی به روش غیر تصادفی هدفمند با رویکرد گلوله برفی انجام گرفت و داده‌ها با مصاحبه‌های نیمه ساختاریافته جمع‌آوری گردید. در بخش کمی از روش نمونه‌گیری خوشه‌ای و تصادفی طبقه‌ای حجم نمونه انتخاب و از پرسشنامه خروجی از بخش کیفی داده‌ها جمع‌آوری گردید. در مرحله کیفی از روش‌های آماری تکنیک دلفی و در مرحله کمی از معادلات ساختاری استفاده گردید. تحلیل‌های آماری با نرم‌افزارهای اس.پی.اس.اس و آموس انجام گرفت. نتایج گویای این است که پیشرانهای ارزش طول عمر مشتری به عوامل نه‌گانه (سخت‌افزاری، نرم‌افزاری، مالی، راهبردی، اجتماعی، انگیزشی، رفتاری، فرآیندی و اجرایی) بستگی دارد. در راستای نتایج پیشنهاد می‌شود مدیران، با در نظر گرفتن مؤلفه‌های عوامل انگیزشی، اجرایی و رفتاری زمینه رضایت و وفاداری مشتریان، اعتماد و اطمینان در آنان را بهبود بخشیده و همچنین با موردتوجه قرار دادن عوامل راهبردی و مالی، وضعیت آتی مشتریان را پیش‌بینی نمایند. تفاصيل المقالة