مطالعات توسعه اجتماعی ایران
,
العدد5,السنة
0
,
زمستان
1386
پیشرفت سریع فنآوری اطلاعات و ارتباطات در دهه های اخیروتشدید رقابت تجاری بین سازمانها در جذب و حفظ مشتری به عنوان منبع اصلی مزیت رقابتی در دنیای امروز منجر به پیدایش مفهوم جدیدی به نام مدیریت ارتباط با مشتری گردیده است. این مقاله با توجه به ورود مفاهیم جدیدی همچون تکری أکثر
پیشرفت سریع فنآوری اطلاعات و ارتباطات در دهه های اخیروتشدید رقابت تجاری بین سازمانها در جذب و حفظ مشتری به عنوان منبع اصلی مزیت رقابتی در دنیای امروز منجر به پیدایش مفهوم جدیدی به نام مدیریت ارتباط با مشتری گردیده است. این مقاله با توجه به ورود مفاهیم جدیدی همچون تکریم ارباب رجوع ، حمایت از مصرف کننده و...درسازمان های ایرانی ولزوم برقراری ارتباط اثربخش بین مخاطب یا مشتری تلاش داردتا چارچوبی برای پیادهسازی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری در سازمانهای ایرانی ترسیم نماید. برای رسیدن به این منظور پس از شرح مفاهیم و بسط مباحث مربوط به مدیریت ارتباط با مشتری ، مدل ها و الگوهای مطرح در سازمانهای امروزی مدنظر قرار گرفته و اجزای مشترک بین آنها در سه حوزهی فرآیندها، فنآوری و مسایل انسانی استخراج گردیدهاند.از طریق مطالعات کتابخانهای ضرورت پیاده سازی مدل مرور وسپس با مطالعه دانش روز دنیا،چارچوبهای پیادهسازی مدیریت ارتباط با مشتری در سازمانهای امروزی بررسی وعناصر مشترک بین آنها استخراج گردید؛با در نظرگرفتن ویژگیهای خاص محیط ایران ،چارچوبی پیشنهاد شدکه تماماً از طریق بررسی متون موضوع پژوهش ، مقایسهی تطبیقی مطالب و تفکر خلاق به دست آمدند. از طریق موردکاوی در بانک رفاه کارگران به عنوان یک سازمان خدماتی ایرانی ، اطلاعات بیشتری دربارهی چارچوب پیشنهادی گردآوری و حاصل شد . با توجه به اطلاعات بدست آمده، چارچوب پیشنهادی اصلاح و مدل بهبود یافته به عنوان نتیجهی نهایی پژوهش در مصاحبهی نیمه ساخت یافته با صاحبنظران موضوع به منظور غنیسازی و بهرهگیری از نظرات کارشناسان و مدیران اجرایی، مورد ارزیابی قرار گرفت .
تفاصيل المقالة
مطالعات توسعه اجتماعی ایران
,
العدد4,السنة
12
,
پاییز
1399
پیشرفت سریع فنآوری اطلاعات و ارتباطات در دهه های اخیر و تشدید رقابت تجاری بین سازمانها در جذب و حفظ مشتری به عنوان منبع اصلی مزیت رقابتی در دنیای امروز منجر به پیدایش مفهوم جدیدی به نام مدیریت ارتباط با مشتری گردیده است. این مقاله با توجه به ورود مفاهیم جدیدی همچون تک أکثر
پیشرفت سریع فنآوری اطلاعات و ارتباطات در دهه های اخیر و تشدید رقابت تجاری بین سازمانها در جذب و حفظ مشتری به عنوان منبع اصلی مزیت رقابتی در دنیای امروز منجر به پیدایش مفهوم جدیدی به نام مدیریت ارتباط با مشتری گردیده است. این مقاله با توجه به ورود مفاهیم جدیدی همچون تکریم ارباب رجوع، حمایت از مصرف کننده و... در سازمان های ایرانی و لزوم برقراری ارتباط اثربخش بین مخاطب یا مشتری تلاش داردتا چارچوبی برای پیادهسازی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری در سازمانهای ایرانی ترسیم نماید. برای رسیدن به این منظور پس از شرح مفاهیم و بسط مباحث مربوط به مدیریت ارتباط با مشتری، مدل ها و الگوهای مطرح در سازمانهای امروزی مدنظر قرار گرفته و اجزای مشترک بین آنها در سه حوزهی فرآیندها، فنآوری و مسایل انسانی استخراج گردیدهاند.از طریق مطالعات کتابخانهای ضرورت پیاده سازی مدل مرور و سپس با مطالعه دانش روز دنیا، چارچوبهای پیادهسازی مدیریت ارتباط با مشتری در سازمانهای امروزی بررسی و عناصر مشترک بین آنها استخراج گردید؛ با در نظرگرفتن ویژگیهای خاص محیط ایران، چارچوبی پیشنهاد شدکه تماماً از طریق بررسی متون موضوع پژوهش، مقایسه تطبیقی مطالب و تفکر خلاق به دست آمدند. از طریق موردکاوی در بانک رفاه کارگران به عنوان یک سازمان خدماتی ایرانی، اطلاعات بیشتری درباره چارچوب پیشنهادی گردآوری و حاصل شد. با توجه به اطلاعات بدست آمده، چارچوب پیشنهادی اصلاح و مدل بهبود یافته به عنوان نتیجه نهایی پژوهش در مصاحبهی نیمه ساخت یافته با صاحبنظران موضوع به منظور غنیسازی و بهرهگیری از نظرات کارشناسان و مدیران اجرایی، مورد ارزیابی قرار گرفت.
تفاصيل المقالة
سند
Sanad is a platform for managing Azad University publications