فهرس المقالات زهره مستوفی فر


  • المقاله

    1 - بررسی اثر گیمیفیکیشن بر تعامل و خرید مشتری در فروشگاه‌های اینترنتی
    دانش کارآفرینی , العدد 3 , السنة 2 , تابستان 1401
    زمینه: بازی‌ها بزرگ ترین ابزار سرگرمی در دنیا هستند و سریع ترین رشد رادارند. گیمیفیکیشن اصطلاحی است که منشأ آن در صنعت رسانه‌های دیجیتال است و با توجه به اینکه شرکت‌ها از رقبا جلوتر بروند، باید از این آشفتگی بازار به صورت فرصت استفاده کنند و فرصت شنیده شدن و تعامل را به أکثر
    زمینه: بازی‌ها بزرگ ترین ابزار سرگرمی در دنیا هستند و سریع ترین رشد رادارند. گیمیفیکیشن اصطلاحی است که منشأ آن در صنعت رسانه‌های دیجیتال است و با توجه به اینکه شرکت‌ها از رقبا جلوتر بروند، باید از این آشفتگی بازار به صورت فرصت استفاده کنند و فرصت شنیده شدن و تعامل را به مشتریان داده تا به آنها گوش دهند، که یکی از ابزار آن، گیمیفیکیشن است.هدف: این پژوهش با هدف بررسی اثر گیمیفیکیشن بر خرید با نقش میانجی تعامل با مشتری در فروشگاه اینترنتی خانومی انجام شده است. ادبیات پژوهش و مطالعات پیشین حاکی از آن است که گیمیفیکیشن می‌تواند بر تعامل مشتری و افزایش خرید تاثیرگذار باشد. روش: تحقیق کنونی از نوع پیمایشی و توصیفی است. جامعه آماری 384 نفر از مشتریان فروشگاه اینترنتی خانومی هستند که در سال اخیر خرید داشته‌اند. پرسشنامه محقق ساخت به صورت تصادفی ساده میان مشتریان توزیع و سپس جمع آوری شد. تجزیه و تحلیل به وسیله نرم افزار اسمارت پی ال اس انجام شد.یافته‌ها: تحلیل‌ها نشان داد که 1) گیمیفیکیشن بر تعامل با مشتری اثر دارد، 2) گیمیفیکیشن بر خرید اثر دارد، 3) تعامل با مشتری بر خرید تاثیر دارد و در نهایت گیمفیکیشن با نقش میانجی تعامل با مشتری، بر خرید اثرگذار خواهد بود. نتیجه‌گیری: پیشنهاد می‌شود که استراتژیست‌های بازاریابی از راهبرد گیمیفیکیشن استفاده بیشتری ببرند. . با توسعه گیمیفیکیشن می‌توان بر قصد استفاده کاربران تاثیرگذاشت و بنابراین پیشنهاد می‌شود که با ایجاد انگیزه‌های خوب، به جذابیت کار بیافزایند. تفاصيل المقالة