فهرس المقالات اعظم رجبی مرام


  • المقاله

    1 - شناسائی مؤلفه‌های رهبری اصیل مبتنی بر ابعاد اخلاقی از سوی پیروان در آموزش عالی
    خط مشی‌گذاری عمومی در مدیریت , العدد 39 , السنة 11 , پاییز 1399
    هدف : هدف از این پژوهش شناسایی مؤلفه های رهبری اصیل مبتنی بر ابعاد اخلاقی از سوی پیروان در آموزش عالی است. این پژوهش دارای رویکردی کیفی بوده و از روش نظریه داده بنیاد (گراندد تئوری) به عنوان روش تحقیق استفاده شده است. روش‌شناسی: روش گردآوری داده ها، مطالعه مبانی نظری و أکثر
    هدف : هدف از این پژوهش شناسایی مؤلفه های رهبری اصیل مبتنی بر ابعاد اخلاقی از سوی پیروان در آموزش عالی است. این پژوهش دارای رویکردی کیفی بوده و از روش نظریه داده بنیاد (گراندد تئوری) به عنوان روش تحقیق استفاده شده است. روش‌شناسی: روش گردآوری داده ها، مطالعه مبانی نظری و مصاحبه های عمیق و باز (25 مصاحبه با 23 نفر ) با کارکنان نمونه دانشگاه های آزاد اسلامی، پیام نور و دولتی غرب کشور (همدان، کردستان، لرستان، ایلام) می باشد. روش نمونه گیری به صورت هدفمند و تا حد اشباع نظری ادامه یافت. روایی این پژوهش توسط مصاحبه شوندگان و سپس اساتید متخصص مورد بررسی قرار گرفت و تأیید شد. پایایی نیز با استفاه از روش توافق درون موضوعی، 6/73% به دست آمد. برای تحلیل داده ها از روش مقایسه مداوم در طی سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی استفاده شده است. یافته‌ها: نهایتا 32 کد مفهومی و 7 مقوله اصلی استخراج شد. مقوله های اصلی شامل: اخلاق مبتنی بر آموزه های اسلامی، رشد اخلاقی، رفتارهای اخلاقی، شجاعت اخلاقی، تعصب اخلاقی، روابط اخلاقی و پیامدهای اخلاقی می باشد. با بهره گیری از مؤلفه های رهبری اصیل مبتنی بر اخلاق، می توان شاهد رشد فاکتورهای اخلاقی در بین کارکنان بود. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - شناسایی و رتبه‌بندی چالش‌های بهبود اثربخشی روش تدریس ورزش در مدارس استان کرمانشاه و ارائة الگوی مطلوب
    مدیریت و رفتار سازمانی در ورزش , العدد 1 , السنة 9 , بهار 1399
    هدف از پژوهش حاضر شناسایی و رتبه بندی راهکارهای بهبود اثربخشی روش تدریس ورزش در مدارس استان کرمانشاه وارائه الگوی مطلوب می باشد. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی، از نظر شیوه گردآوری داده ها توصیفی- پیمایشی بود. در بخش اول (کیفی) برای انجام مصاحبه میدانی، جامعه آماری پژوه أکثر
    هدف از پژوهش حاضر شناسایی و رتبه بندی راهکارهای بهبود اثربخشی روش تدریس ورزش در مدارس استان کرمانشاه وارائه الگوی مطلوب می باشد. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی، از نظر شیوه گردآوری داده ها توصیفی- پیمایشی بود. در بخش اول (کیفی) برای انجام مصاحبه میدانی، جامعه آماری پژوهش، اساتید برجسته حوزه مدیریت ورزشی متخصص در حوزه ورزش مدارس و همچنین معلمان ورزش نخبه کشوری بودند که این افراد، به صورت هدفمند برای مصاحبه‌های کیفی در موضوع پژوهش انتخاب گردیدند(13 مصاحبه با 13 نفر و تا حد اشباع نظری ادامه یافت). ودر بخش دوم (کمی)بعد از گردآوری اطلاعات حاصل از پژوهش کیفی، اقدام به ساخت پرسشنامه نموده و این پرسشنامه(22 گویه و در قالب سه مقوله راهکار آموزشی، راهکار فردی و راهکار سازمانی) در بین معلمان ورزش استان کرمانشاه توزیع گردید. از شاخص های کشیدگی و چولگی به منظور بررسی توزیع داده ها (طبیعی و یا غیر طبیعی بودن) استفاده و برای بررسی و پاسخ به سؤالات پژوهش و رسم و تدوین مدل اندازه گیری و مدل ساختاری از نرم افزارهای SPSS نسخه 24، Smart PLS نسخه 2.0 و نرم افزار Max QDA نسخه Pro استفاده شد. با توجه به مقادیر T-Value (بیشتر از 58/2)، مشخص گردید که در سطح 99/0 ، هر یک از راهکارهای فردی، آموزشی و سازمانی از راهکارهای بهبود اثربخشی روش تدریس ورزش در مدارس استان کرمانشاه می باشد. همچنین مشخص گردید که به ترتیب راهکارهای آموزشی، فردی و سازمانی از راهکارهای بهبود اثربخشی روش تدریس ورزش در مدارس استان کرمانشاه می باشد. تفاصيل المقالة