فهرس المقالات کریم حمدی


  • المقاله

    1 - مدل‌سازی ارزش ویژه برند در بانک سپه (رویکردی نوین به تکنیک دلفی - فازی نوع 2 الکتره نوع سه و معادلات ساختاری)
    مدیریت بازاریابی , العدد 59 , السنة 18 , تابستان 1402
    سیستم بانکی بخشی از نظام اقتصادی است که جمع‌آوری و جذب انواع سپرده‌ها و تخصیص آن جهت تأمین نیازهای مالی انواع فعالیت‌های اقتصادی از اهداف آن بشمار می‌رود. از این رو بانک‌ها با در اختیار داشتن بخش عمده‌ای از وجوه در گردش جامعه، نقش بسیار مهمی در نظام‌های اقتصادی ایفا می‌ أکثر
    سیستم بانکی بخشی از نظام اقتصادی است که جمع‌آوری و جذب انواع سپرده‌ها و تخصیص آن جهت تأمین نیازهای مالی انواع فعالیت‌های اقتصادی از اهداف آن بشمار می‌رود. از این رو بانک‌ها با در اختیار داشتن بخش عمده‌ای از وجوه در گردش جامعه، نقش بسیار مهمی در نظام‌های اقتصادی ایفا می‌نمایند. ارزش ویژه برند، یکی از اولویت‌های اصلی در پژوهش‌های بازاریابی است که هم برای مشتری و هم برای بانک ارزش ایجاد می‌کند و نوعی مزیت رقابتی پایدار برای آن بانک به وجود می‌آورد. هدف تحقیق حاضر مدل‌سازی ارزش ویژه برند در بانک سپه است. این تحقیق در قلمرو تحقیقات توصیفی پیمایشی از نوع همبستگی قرار دارد و با توجه به هدف و موضوع پژوهش، کاربردی بوده و از لحاظ زمان مقطعی است. نمونه‌گیری این تحقیق به صورت در دسترس بوده و از بین مشتریان بانک سپه تهران در شهر تهران در سال 1400 تعیین گردیده است. با توجه به نامحدود بودن تعداد اعضای جامعه مورد مطالعه، جهت تعیین حجم نمونه، از فرمول کوکران برای جوامع نامحدود استفاده گردید و 384 نفر تعیین گردید. بر اساس روش دلفی فازی نوع دو و الکتره نوع سه مهم‌ترین شاخص‌های تشکیل‌دهنده ارزش ویژه برند در بخش بانکی شناسایی شدند و در نهایت بر اساس روش حداقل مربعات جزیی مدل تحقیق به بوته آزمایش قرار گرفت. نتایج نشان داد میزان تأثیر هر عوامل بر ارزش ویژه برند بانک متفاوت است. به طور خاص، وفاداری به برند قوی‌ترین تأثیر را بر ارزش ویژه برند دارد (0/884)، دومین تأثیر قوی بر ارزش ویژه برند، کیفیت درک شده (0/684) و پس از آن با فاصله کوتاهی آگاهی از برند (0/664) بر ارزش ویژه برند بانک مؤثر است. این نتایج مدیران بانک‌ها را به توجه ویژه به عوامل وفاداری به برند و کیفیت درک شده تجربه خدمات بانکی سوق می‌دهد. در نتیجه، بانک‌ها نیاز به سرمایه‌گذاری در ایجاد ارزش ویژه برند قوی دارند که در آن عوامل حیاتی فوق باید مورد توجه قرار گیرند. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - برهم کنش مؤلفه‌های رفتاری و کالبدی فضای باز مجتمع‌های مسکونی نمونه موردی : مجتمع‌های مسکونی منتخب کلان‌شهر کرمان
    نگرش های نو در جغرافیای انسانی , العدد 1 , السنة 13 , بهار 1400
    پژوهش درصدد ارزیابی تبیین همبستگی الگوی رفتار تعاملی با الگوی محیط کالبدی و در پی آن ارتقای کیفیت مجتمع‌های مسکونی است. ب نظریه‌پردازان محیط، ‌سینومورفی را سازگاری بیشتر فضا و رفتار می‌دانند. همچنین توجه به جایگاه علوم رفتاری در طراحی شهری و معماری‌و‌چگونگی تأثیرگذاری ف أکثر
    پژوهش درصدد ارزیابی تبیین همبستگی الگوی رفتار تعاملی با الگوی محیط کالبدی و در پی آن ارتقای کیفیت مجتمع‌های مسکونی است. ب نظریه‌پردازان محیط، ‌سینومورفی را سازگاری بیشتر فضا و رفتار می‌دانند. همچنین توجه به جایگاه علوم رفتاری در طراحی شهری و معماری‌و‌چگونگی تأثیرگذاری فضا بر بروز رفتار انسانی ازجمله مواردی است که نیازمند بررسی و بازبینی مفهومی و عملیاتی در طراحی معماری است. مسئله اساسی: در این مقاله تبیین همبستگی الگوی رفتار تعاملی با الگوی محیط کالبدی فضای باز در مجتمع‌های مسکونی منتخب در شهر کرمان است . هدف کلی: از انجام تحقیق حاضر بررسی میزان تأثیر شاخصه‌های کالبدی مؤثر بر قرارگاه رفتاری در فضای باز سه نمونه مجتمع‌های مسکونی منتخب در شهر کرمان و بهبود کاربری محیط از طریق بررسی مؤلفه‌های تأثیرگذار بر سینومورفی قرارگاه رفتاری در فضای باز مجتمع‌های مسکونی و رسیدن به قرارگاه رفتاری مطلوب از طریق شناسایی تأثیر شاخصه‌های رفتار و محیط کالبدی و قابلیت‌های محیط است. سؤال اساسی: که در این پژوهش مطرح است عبارت است از این‌که چه عواملی در ایجاد سینومورفی در فضای باز مجتمع‌های مسکونی منتخب در شهر کرمان تأثیرگذار هستند؟ روش پژوهش: روش پژوهش حاضر با رویکرد توصیفی-تحلیلی می‌باشد . برای جمع‌آ‌وری اطلاعات از طریق پرسشنامه اقدام شده است و برای سنجش متغیرها و فرضیات پژوهش از آزمون‌های معادلات ساختاری‌‌و‌با استفاده از نرم‌افزار اموس 24 بهره برده شده است. یافته‌ها: حاکی از آن است که نسبت بالاتر فضای باز مسکونی در قرارگاه رفتاری در تبیین مؤلفه‌های سینومورفی معناداری ایجاد می‌کند. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    3 - برهم کنش مؤلفه‌های رفتاری و کالبدی فضای باز مجتمع‌های مسکونی نمونه موردی : مجتمع‌های مسکونی منتخب کلان‌شهر کرمان
    فصلنامه علمی و پژوهشی نگرش های نو در جغرافیای انسانی , العدد 1 , السنة 13 , بهار 1400
    پژوهش درصدد ارزیابی تبیین همبستگی الگوی رفتار تعاملی با الگوی محیط کالبدی و در پی آن ارتقای کیفیت مجتمع‌های مسکونی است. ب نظریه‌پردازان محیط، ‌سینومورفی را سازگاری بیشتر فضا و رفتار می‌دانند. همچنین توجه به جایگاه علوم رفتاری در طراحی شهری و معماری‌و‌چگونگی تأثیرگذاری ف أکثر
    پژوهش درصدد ارزیابی تبیین همبستگی الگوی رفتار تعاملی با الگوی محیط کالبدی و در پی آن ارتقای کیفیت مجتمع‌های مسکونی است. ب نظریه‌پردازان محیط، ‌سینومورفی را سازگاری بیشتر فضا و رفتار می‌دانند. همچنین توجه به جایگاه علوم رفتاری در طراحی شهری و معماری‌و‌چگونگی تأثیرگذاری فضا بر بروز رفتار انسانی ازجمله مواردی است که نیازمند بررسی و بازبینی مفهومی و عملیاتی در طراحی معماری است. مسئله اساسی: در این مقاله تبیین همبستگی الگوی رفتار تعاملی با الگوی محیط کالبدی فضای باز در مجتمع‌های مسکونی منتخب در شهر کرمان است . هدف کلی: از انجام تحقیق حاضر بررسی میزان تأثیر شاخصه‌های کالبدی مؤثر بر قرارگاه رفتاری در فضای باز سه نمونه مجتمع‌های مسکونی منتخب در شهر کرمان و بهبود کاربری محیط از طریق بررسی مؤلفه‌های تأثیرگذار بر سینومورفی قرارگاه رفتاری در فضای باز مجتمع‌های مسکونی و رسیدن به قرارگاه رفتاری مطلوب از طریق شناسایی تأثیر شاخصه‌های رفتار و محیط کالبدی و قابلیت‌های محیط است. سؤال اساسی: که در این پژوهش مطرح است عبارت است از این‌که چه عواملی در ایجاد سینومورفی در فضای باز مجتمع‌های مسکونی منتخب در شهر کرمان تأثیرگذار هستند؟ روش پژوهش: روش پژوهش حاضر با رویکرد توصیفی-تحلیلی می‌باشد . برای جمع‌آ‌وری اطلاعات از طریق پرسشنامه اقدام شده است و برای سنجش متغیرها و فرضیات پژوهش از آزمون‌های معادلات ساختاری‌‌و‌با استفاده از نرم‌افزار اموس 24 بهره برده شده است. یافته‌ها: حاکی از آن است که نسبت بالاتر فضای باز مسکونی در قرارگاه رفتاری در تبیین مؤلفه‌های سینومورفی معناداری ایجاد می‌کند. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    4 - تاثیر ابطال رای داور بر موافقت نامه داوری
    تحقیقات حقوقی بین المللی , العدد 2 , السنة 14 , تابستان 1400
    زمینه و هدف: امروزه برای حل اختلافات ساده و پیچیده از راه‌های آسان‌تری استفاده می‌شود. یکی از این راهکارها که امکان راحت‌تری را برای حل اختلاف ایجاد می‌کند، داوری است. بر خلاف آرای دادگاه‌ها که قابل تجدیدنظرخواهی هستند، آرای داوری قطعی و غیرقابل تجدیدنظر هستند؛ اما در ش أکثر
    زمینه و هدف: امروزه برای حل اختلافات ساده و پیچیده از راه‌های آسان‌تری استفاده می‌شود. یکی از این راهکارها که امکان راحت‌تری را برای حل اختلاف ایجاد می‌کند، داوری است. بر خلاف آرای دادگاه‌ها که قابل تجدیدنظرخواهی هستند، آرای داوری قطعی و غیرقابل تجدیدنظر هستند؛ اما در شرایطی هم روال به این گونه است که این امکان برای زیان‌دیده، از رأی داور وجود دارد تا تحت شرایطی خاص، از دادگاه درخواست ابطال رأی داور را کند. امر داوری به دلیل سهل بودن طریقه آن و تخصصی بودن بسیار مورد توجه قرار گرفته است. رسیدگی‌هایی که در داوری انجام می‌گیرد، مراحل مختلفی در صدور و پس از صدور رأی دارد که ابطال یکی از آثارآن است. روش‌شناسی: پژوهش حاضر با روش کتابخانه‌ای و به صورت توصیفی-تحلیلی انجام شده است. یافته‌ها و نتایج: رأی داور قطعی است، این امر منافاتی با این موضوع ندارد که چنان چه یکی از طرفین به جهاتی رأی داور را خلاف قوانین و مقررات پندارد، نتواند درخواست ابطال رأی داور را بنماید و یا رأی داور دلایل مختلفی می‌تواند به صورت منصوص و غیر منصوص ابطال شود. لذا هدف در این مقاله تبیین آثار ابطال رأی داور بر موافقت‌نامه داوری است. تفاصيل المقالة