نوآوری در مدیریت ورزشی
,
العدد4,السنة
1
,
زمستان
1401
هدف: هدف این مقاله، شناسایی و تحلیل مقولههای علی و زمینههای مؤثر بر موفقیت کاروان ورزشی اعزامی نظامیان ایران در مسابقات سیزم 2023 است. این موضوع میتواند به ارتقای عملکرد ورزشی این کاروان منجر شود. روش پژوهش حاضر، ترکیبی از نوع کیفی-کمی است که در مرحله کیفی با استفاده أکثر
هدف: هدف این مقاله، شناسایی و تحلیل مقولههای علی و زمینههای مؤثر بر موفقیت کاروان ورزشی اعزامی نظامیان ایران در مسابقات سیزم 2023 است. این موضوع میتواند به ارتقای عملکرد ورزشی این کاروان منجر شود. روش پژوهش حاضر، ترکیبی از نوع کیفی-کمی است که در مرحله کیفی با استفاده از نظریه داده بنیاد، عوامل مؤثر بر موفقیت سیزم شناسایی و در مرحله کمی با تحلیل عامل اکتشافی و تأییدی، این عوامل مورد تأیید قرار گرفتهاند. جامعه آماری این پژوهش، کلیه متخصصین ورزش قهرمان نظامیان المپیک یا سیزم هستند که شامل مدیران، مسئولان اجرایی، اساتید و صاحبنظران، افسران و ورزشکاران سیزم میشوند. اطلاعات به روش مصاحبه ژرفنگر گردآوری شده و با استفاده از روش تحلیل داده های کیفی و مدل پارادایم استراس و کوربین، روابط بین مقوله های مختلف مورد بررسی قرار گرفتهاند. نتایج نشان داد که موفقیت کاروان ورزشی نظامیان ایران در مسابقات سیزم 2023، تابع حکمرانی بهینه و راهبردهای عملیاتی است که تحت تأثیر شرایط علی، زمینهای و مداخلهگر قرار میگیرند. همچنین، بکارگیری راهبردهای مناسب، منجر به توسعه سرمایه انسانی و توسعه سرمایه اجتماعی-اقتصادی میشود. نتیجهگیری: این مقاله با استفاده از رویکرد ترکیبی کیفی-کمی، مقولههای علی و زمینههای مؤثر بر موفقیت کاروان ورزشی اعزامی نظامیان ایران در مسابقات سیزم 2023 را شناسایی و تحلیل کرده است. این مقاله میتواند به عنوان یک مدل نظری برای برنامهریزی و اجرای فعالیتهای ورزشی نظامیان در مسابقات بینالمللی مورد استفاده قرار گیرد. همچنین، این مقاله میتواند به عنوان یک پایه برای انجام پژوهشهای آتی در این زمینه مورد توجه قرار گیرد. پیشنهاد میشود که در پژوهشهای آینده، عوامل مؤثر بر موفقیت کاروان ورزشی نظامیان در مسابقات سیزم 2023 را با استفاده از روشهای کمی دیگر مانند تحلیل رگرسیون یا تحلیل مسیر بررسی کنند. همچنین، پیشنهاد میشود که از دیدگاههای دیگر متخصصین ورزشی مانند روانشناسان ورزشی، مربیان ورزشی، داوران ورزشی و غیره در این موضوع استفاده شود.
تفاصيل المقالة
نوآوری در مدیریت ورزشی
,
العدد4,السنة
1
,
زمستان
1401
امروزه برون سپاری به عنوان یکی از استراتژیهای مؤثر در دنیای کسب و کار شناخته شده است. هدف از انجام پژوهش حاضر، طراحی مدل برونسپاری فعالیتهای بازاریابی باشگاههای ورزشی است.جامعه مورد پژوهش در بخش کیفی شامل 23 خبره در حوزه بازاریابی ورزشی میباشد که به روش اشباع نظری أکثر
امروزه برون سپاری به عنوان یکی از استراتژیهای مؤثر در دنیای کسب و کار شناخته شده است. هدف از انجام پژوهش حاضر، طراحی مدل برونسپاری فعالیتهای بازاریابی باشگاههای ورزشی است.جامعه مورد پژوهش در بخش کیفی شامل 23 خبره در حوزه بازاریابی ورزشی میباشد که به روش اشباع نظری انتخاب گردید. محقق با مصاحبه نیمه ساختار یافته با خبرگان مدیریت دولتی و مدیریت ورزشی، به روش تحلیل کیفی و روش دلفی به شناسایی مؤلفهها و طراحی مدل برونسپاری فعالیتهای بازاریابی باشگاههای ورزشی پرداخت.جامعه آماری در بخش کمی آماری شامل کلیه کارکنان باشگاههای فوتبال لیگ برتر کشور (320 نفر) بوده که با استفاده از جدول تعیین حجم نمونه کرجسی و مورگان، تعداد 175 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. در بخش کیفی آن الگوی جامعی برای برونسپاری فعالیتهای بازاریابی باشگاههای ورزشی طراحی شد. در بخش کمی با روش مدلسازی معادلات ساختاری و نرمافزار Smart PLS، روابط بین عناصر و مؤلفههای الگوی حاضر در معرض آزمون کمّی قرار گرفت. بر اساس یافتههای پژوهش حاضر، برونسپاری فعالیتهای بازاریابی باشگاههای ورزشی به ترتیب اهمیت، شامل سرعت بازاریابی، کنترل مدیریت، کنترل قابلیتهای کلیدی، برنامهریزی مقدماتی، تأثیرات محیطی، تقویت بازاریابی، عملکرد باشگاه، افزایش کیفیت خدمات، کاهش هزینهها و تجزیه و تحلیل استراتژیک بود. نتایج پژوهش میتواند برای برنامه ریزی و ارائه راهکارهای مرتبط با فعالیتهای بازاریابی باشگاههای ورزشی در ارتباط با برون سپاری مورد توجه قرار گیرد.
تفاصيل المقالة
سند
Sanad is a platform for managing Azad University publications