چکیده
هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی عوامل مؤثر بر وفاداری زنیان شرکتکننده در فعالیتهای تفریحی-ورزشی بود.
روش: روش پژوهش ازنوع پیمایشی و بهلحاظ هدف، کاربردی بود۳۶۱نفر از دانشجویان استان بوشهر که در ورزش های
أکثر
چکیده
هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی عوامل مؤثر بر وفاداری زنیان شرکتکننده در فعالیتهای تفریحی-ورزشی بود.
روش: روش پژوهش ازنوع پیمایشی و بهلحاظ هدف، کاربردی بود۳۶۱نفر از دانشجویان استان بوشهر که در ورزش های تفریحی شرکت داشتند، بر اساس فرمول کوکران و به روش نمونه گیری در دسترس به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار جمعآوری دادهها، پرسشنامة محقق ساخته بود که در چهار بخش عوامل ورزشی (۱۳ سؤال)، عوامل تفریحی (۱۴ سؤال)، عوامل فرهنگی (۷ سؤال)، عوامل هنری (۸ سؤال) و وفاداری (۱۳ سؤال) تنظیم شد. پرسشنامهها پس از تأیید روایی محتوا و سازة آن از طریق تحلیل عاملی، در اختیار نمونه آماری قرار گرفت. دادههای پژوهش با استفاده از مدل معادلات ساختاری در محیط نرمافزار پی.ال.اس. تجزیهوتحلیل شدند.
یافتهها: نتایج نشان داد که عوامل ورزشی، تفریحی و فرهنگی به ترتیب با ضریب مسیر (۴۷۸/۰)، (۲۸۵/۰) و (۳۹۰/۰) بر وفاداری دانشجویان مشارکتکننده در ورزشهای تفریحی اثر مستقیم و معناداری داشتند. همچنین مشخص شد که عوامل هنری بر متغیر وفاداری تأثیر معناداری ندارد.
تفاصيل المقالة