ارزیابی ارزش ویژه برند در مقصد گردشگری از دیدگاه گردشگران داخلی(مطالعه موردی : شهر تبریز )
جعفر بهاری
1
(
دانشگاه علم و فرهنگ تهران
)
بنفشه فراهانی
2
(
استادیار گروه مدیریت گردشگری، دانشگاه مازیار رویان، مازندران، ایران
)
شهلا بهاری
3
(
گروه مدیریت، دانشگاه پیام نور، صندوق پستی 3697-19395، تهران، ایران
)
مرجان بذله
4
(
دانشجوی دکتری مدیریت گردشگری، دانشگاه علم و فرهنگ تهران، تهران، ایران
)
حامد بهاری
5
(
گروه شیمی، دانشگاه پیام نور، صندوق پستی 3697-19395، تهران، ایران
)
الکلمات المفتاحية: تصویر ذهنی برند, وفاداری به برند, کیفیت ادراک شده, ارزش ویژه برند مقصد گردشگری, آگاهی ازبرند,
ملخص المقالة :
تحقیق حاضر با هدف ارزیابی ارزش ویژه برند در مقصد گردشگری از دیدگاه گردشگران داخلی در شهر تبریز در فروردین ماه 1394صورت پذیرفته است.تحقیق حاضر،از نظر هدف،کاربردی و براساس روش گردآوری داده ها، توصیفی و از نوع پیمایشی است.همچنین از نرم افزارهای SPSS 16 وLisrel 8.5 از روش های مختلف آمار توصیفی و استنباطی برای تجزیه تحلیل داده ها و آزمون فرضیه ها استفاده شده است.جامعه آماری، شامل گردشگرانی است که در دوره زمانی نوروزسال 1394 در مکان های تجمع گردشگران در دسترس بودند. در این تحقیق از مدل کونکنیک و روزیر (2009)که دارای چهار بعد آگاهی از برند، تصویر برند،کیفیت ادرک شده و وفاداری به برند می باشد، استفاده شده است.نتایج بدست آمده حاکی از آن است که علاوه بر تصویر برند،وفاداری به برند،کیفیت ادراک شده وآگاهی به برند مقصد گردشگری نیز به صورت مستقیم بر ارزش ویژه برند شهر تبریز تأثیر دارند و از نظر اهمیت،وفاداری به برند مهم ترین عامل تاثیر گذار شناخته شده است.
_||_