بهینه سازی در مدیریت برنامه نویسی ماشین های کنترل عددی با تعیین کوتاه ترین مسیر حرکت بدون برخورد با موانع
الموضوعات :
1 - استادیاروعضو هیأت علمی،واحد تبریز،دانشگاه آزاد اسلامی،تبریز،ایران
الکلمات المفتاحية: مدیریت برنامه نویسی ماشین های کنترل عددی, چند ضلعی, مسیر های بهینه, مانع کنترل, نقاط کنترل, کوتاه ترین مسیر, رویت پذیری نقاط, مسیر ها ی بدون تداخل, تقویت کلی وموضعی,
ملخص المقالة :
این پژوهش یک الگوریتم را برای حل مشکل محاسبه مسیر های حرکت غیر بهینه ابزارهای برشی در حضور موانع موجود در برنامه نویسی ماشین های کنترل عددی ابداع و مورد استفاده مدیران تولید قرار میدهد. برای انجام این کار، ابتدا یک مسیر بهینه و بدون برخورد با موانع، ما بین نقاط داده شده (مبداء و هدف) و در یک فضای R2 (x,y) تعیین می شود. وقتی که یک قطعه کار در حد فاصل یک سری از نقاط تعیین شده قرار می گیرد، ثابت شده است که یک مسیر بهینه بین این نقاط فقط از طریق یک سری خطوط مستقیم که این نقاط را به هم متصل می سازند می تواند تشکیل شود، به شرطی که نقاط انتهایی خطوط مابین، گوشه های یک چند ضلعی متناسب (مانع کنترل کننده مسیر) رابا اضلاع بسته قطع کند. در این پژوهش فقط یک هدف و یک مانع (barrier) برای حل مسئله در نظر گرفته شده است. این روش از طریق برنامه های نرم افزاری مناسب قابل اجرا ست.
Kirk, D., & LIM, L. (2006). A dual-mode routing algorithm for an autonomous roving vehicle. IEEE Transactions on Aerospace and Electronic Systems, 6, 290-294.
Toh, C. K. (2008). Cutter path strategies in high speed machining of hardened steel,Materials & Design. Article in Press,
Shkel, A. M., & Lumelsky, V. (2001). Robotics abd autonomous systemd classification of the Dubins set 1. Robotics and Autonomous Systems, 34(4), 179-202.
Vaccaro, H. (1994). Alternative techniques for modeling travel distance. MA. Thesis in Civil Engineering. Massachusetts Institute of Technology.
Wang dahl, G., Pollock, S., & Woodward, J. (1994). Minimum trajectory pipe routing. Journal of Ship Research, 18, 46-49.
Larson, R., & Li, G. (1983). Facility locations with the Manhattan metric the presence of barriers to travel. Operations Research, 31, 652-669.
Viegas, J. (1999). Capacity expansion in public facility networks. Phd Thesis, Lisbon: Institute Superior Tecnico.
_||_Kirk, D., & LIM, L. (2006). A dual-mode routing algorithm for an autonomous roving vehicle. IEEE Transactions on Aerospace and Electronic Systems, 6, 290-294.
Toh, C. K. (2008). Cutter path strategies in high speed machining of hardened steel,Materials & Design. Article in Press,
Shkel, A. M., & Lumelsky, V. (2001). Robotics abd autonomous systemd classification of the Dubins set 1. Robotics and Autonomous Systems, 34(4), 179-202.
Vaccaro, H. (1994). Alternative techniques for modeling travel distance. MA. Thesis in Civil Engineering. Massachusetts Institute of Technology.
Wang dahl, G., Pollock, S., & Woodward, J. (1994). Minimum trajectory pipe routing. Journal of Ship Research, 18, 46-49.
Larson, R., & Li, G. (1983). Facility locations with the Manhattan metric the presence of barriers to travel. Operations Research, 31, 652-669.
Viegas, J. (1999). Capacity expansion in public facility networks. Phd Thesis, Lisbon: Institute Superior Tecnico.