ارائه مدلی کارا برای گزینش مدیران بازاریابی در صنعت کاشی و سرامیک (با تکیه بر معیارهای: تفکر استراتژیک ، نوآوری گرائی ، مشتری کانونی و دانش اینترنتی)
الموضوعات :سلیمان ایرانزاده 1 , حسین عماری 2
1 - عضو هیأت علمی گروه مدیریت ،واحد تبریز،دانشگاه ازاد اسلامی،تبریز،ایران
2 - مربی و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب
الکلمات المفتاحية: تفکر استراتژیک, مشتری کانونی, مشتری گرائی, مشتری مداری,
ملخص المقالة :
مدیریت در عصر حاضر مستلزم مهارتهای گوناگون از جمله تفکر استراتژیک، مشتریگرائی و… است. البته این مهارتها با توجه به نوع فعالیتهای سازمان و محیط آن اولویتبندی میشوند. در این پژوهش ابتدا با بررسی گروه کانون3، مهارتهای تأثیرگذار بر موفقیت مدیر بازاریابی در صنعت کاشی و سرامیک تعیین و بعد از انجام پیمایشی در صنعت ، تعدیلات لازم در متغیرها اعمال شده است. نهایتاً، با در نظر گرفتن ترکیب بهینه مهارتها، مدل مناسبی برای گزینش مدیران بازاریابی در صنعت فوق، ارائه شده است. 3- Focus group (customer panel)
Azar, A., & Momeni, M. (1998). Statistics and Its Application in Management 1. Tehran: Samt Publication, (In Persian).
Bonn, I. (2001). Developing Strategic Thinking as A Core Competency. Management Decision, 39(1).
Bonn, I. (2005). Improwing Strategic Thinking: A Multilevel Approach. Leadership & Organization Development Journal, 26(5).
Clark, M. (1998). Can Specialists Be General Managers ?. Journal Of Managing Development, 17(3).
Graetz, F. (2002). Strategic Thinking Versus Strategic Planning (Towards Understanding The Complementarities). Management Decision, 40(5).
Heidarzadeh, K., & Abdolvand, M. (2004). Marketing Concept; Mega Concept Evaluation. Journal of Economics & Management, 61.
Lietka, J. (1999). Strategic Thinking (Discussion Paper). Public Service Commission Of Canda.
Loos, P. (2002). Concept Of Customer Orientation (Internet Business Model For Customer-Driven Output). Working Paper.
Robert, M. (2000). The Power of Strategic Thinking (Lock In Markets, Loukout Competitors). Mc Graw-Hill.
Singh, S., & Adu, K. (1998). Customer Orientation and Performance: (A Study of Smes). Management Decision.
_||_Azar, A., & Momeni, M. (1998). Statistics and Its Application in Management 1. Tehran: Samt Publication, (In Persian).
Bonn, I. (2001). Developing Strategic Thinking as A Core Competency. Management Decision, 39(1).
Bonn, I. (2005). Improwing Strategic Thinking: A Multilevel Approach. Leadership & Organization Development Journal, 26(5).
Clark, M. (1998). Can Specialists Be General Managers ?. Journal Of Managing Development, 17(3).
Graetz, F. (2002). Strategic Thinking Versus Strategic Planning (Towards Understanding The Complementarities). Management Decision, 40(5).
Heidarzadeh, K., & Abdolvand, M. (2004). Marketing Concept; Mega Concept Evaluation. Journal of Economics & Management, 61.
Lietka, J. (1999). Strategic Thinking (Discussion Paper). Public Service Commission Of Canda.
Loos, P. (2002). Concept Of Customer Orientation (Internet Business Model For Customer-Driven Output). Working Paper.
Robert, M. (2000). The Power of Strategic Thinking (Lock In Markets, Loukout Competitors). Mc Graw-Hill.
Singh, S., & Adu, K. (1998). Customer Orientation and Performance: (A Study of Smes). Management Decision.