تاثیر تبلیغات پیامکی بر ارزش ویژه برند و قصد خرید
الموضوعات :مرتضی ملکی مین باش زرگاه 1 , عظیم زارعی 2 , محبوبه اسدزاده 3
1 - استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران
2 - دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران
3 - دانشجو دکتری، دانشگاه علوم پزشکی ایران، گروه مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی، تهران، ایران (عهدهدار مکاتبات)
الکلمات المفتاحية: صنعت بیمه, ارزش ویژه برند, قصد خرید, تبلیغات از طریق پیام کوتاه,
ملخص المقالة :
تحقیق حاضر با هدف بررسی رابطه بین تبلیغات از طریق پیام کوتاه و قصد خرید با در نظر گرفتن نقش واسط ارزش ویژه برند در نمایندگی های بیمه ملت مشهد در انجام شده است. جهت دستیابی به این هدف به روش نمونه گیری خوشه ای با تخصیص متناسب، 2 نمایندگی از دو نقطه با شرایط فرهنگی و درآمدی کاملا متفاوت در مشهد انتخاب و نمونه گیری، به نسبت تعداد مشتریان در هر کدام از نمایندگی ها انجام شده است. این تحقیق برحسب هدف کاربردی و بر اساس شیوه گردآوری داده ها توصیفی از نوع همبستگی است. برای گردآوری داد ه ها از پرسشنامه و برای تجزیه و تحلیل از نرم افزار اسمارت پی ال اس و اس پی اس اس استفاده شده است. نتایج این مطالعه نشان می دهد که تبلیغات از طریق پیام کوتاه هم به طور مستقیم و هم به واسطه ارزش ویژه برند با قصدخرید به طور معنادار و مثبتی در ارتباط است. همچنین نتایج حاکی از ارتباط عامل مدت زمان استفاده از خدمات، با قصد خرید و ارزش ویژه برند می باشد.
_||_