تأثیر پلتفرمهای آموزشی در پیشبرد اهداف سازمانهای آموزش محور: بهعنوان زیر ساخت اقتصاد دانش بنیان
الموضوعات :اعظم خندانی شراهی 1 , عباس طلوعی اشلق 2 , علیرضا پورابراهیمی 3 , رضا رادفر 4
1 - دانشجوی دکتری، گروه مدیریت فناوری اطلاعات، واحد علوم تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2 - استاد،گروه مدیریت صنعتی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران (عهدهدار مکاتبات)
3 - استاد،گروه مدیریت صنعتی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
4 - استاد،گروه مدیریت صنعتی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی تهران، ایران
الکلمات المفتاحية: "اقتصاد دانش بنیان", " مفهوم پلتفرم ", "طراحی و استقرار پلتفرم", "ایجاد تعامل",
ملخص المقالة :
پلتفرم های های آموزشی، ابزار و شیوه ای نوین برای رسیدن به اهداف آموزشی در سازمانهای آموزش محور بعنوان یکی از مولفه های اقتصاد دانش بنیان است و به لحاظ استفاده از امکانات رسانه و فضای مجازی و آموزش برخط موجبات حرکت در مسیر دانش افزایی سریع با صرف هزینه های حداقلی، با سرعتی بالا و در راستای پیشرفت علمی دانش آموزان در عرصه های جهانی را فراهم می کند لذا در این تحقیق تلاش می شود ضمن بررسی روابط علی میان اجزای تشکیل دهنده و مدل کردن حلقه های علت و معلولی، معادلات متغیرهای جریان-انباشت با شبیه سازی مدلهای آموزشی و ارائه بازخورد خودکار و امتیازدهی به عملکرد عناصر اصلی پلتفرمها در راستای رعایت دقیق اصول پداگوژی برخط، و شناسائی و معرفی زیرساخت ها و بررسی محدودیتها با هدف انطباق نیازهای آموزشی با بازار امروز، یک مدل پویا پیشنهاد گردد تا بتواند کمک بسیاری به بازیگران این اکوسیستم نماید. همچنین با ایجاد رابطه بین عناصر اصلی و اجزای آن به عنوان مدلی پویا، پارادایم جدیدی در نظام آموزشی ایجاد نموده و دانشگاهها و مؤسسات آموزشی می توانند با قدرت از مسائل و مشکلات و کمبودهای مالی و فضای آموزشی عبور نمایند. همچنین ایجاد ارتباط بین رشته ای فناوری سیستم های داینامیک و علوم مدیریت می تواند به اعتبار و دانش افزایی تحقیق کمک نماید.
_||_