فرآیند تولید محتوای الکترونیکی بر اساس مدل p3 و نقش ابزارهای تألیف محتوای الکترونیکی در برنامه درسی آموزش عالی
الموضوعات :مهدی قاسمی مطلق 1 , مهوش کاظمی قره چه 2 , مقصود امینخندقی 3 , حسین جعفری ثانی 4
1 - دانشجوی دکتری روانشناسی عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان
2 - این مقاله مستخرج از پایان نامه کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی درسی از دانشگاه فردوسی مشهد می باشد
3 - کارشناس ارشد برنامه ریزی درسی دانشگاه فردوسی مشهد
4 - مسئول مکاتبات: دانشیار دانشگاه فردوسی مشهد (استاد راهنما)
الکلمات المفتاحية: آموزش الکترونیکی, محتوای الکترونیکی, فرایند تولید محتوای الکترونیکی, ابزارهای تألیف,
ملخص المقالة :
در جهان پیشرفته و به سرعت متغیر امروز ترکیب فن آوری های الکترونیکی در فرایند آموزش و یادگیری و محتوای برنامه درسی آموزش عالی، امری اجتناب ناپذیر است. مطالعه حاضر با بررسی پژوهش ها و منابع مکتوب و غیر مکتوب داخلی و خارجی، با هدف معرفی محتوای الکترونیکی و ثأثیر آن در یادگیری پویا، ضمن ارائه مدل ها و رویکرد های نوین در تولید محتوای الکترونیکی از قبیل ADDIE,SCORM, P3، به طرح چند پرسش در زمینه فرایند تولید محتوای الکترونیکی بر اساس مدلP3 و ابزار های تألیف آن می پردازد. نتایج حاصل در عین این که اثر بخشی محتوای الکترونیکی را در افزایش یادگیری خاطر نشان می کند، به محدودیت عمده آن در پر هزینه بودن فرایند تولید محتوا اشاره می نماید. بر این اساس، نکاتی در مورد تولید محتوای الکترونیکی در حوزه برنامه درسی آموزش عالی پیشنهاد شده است.