طراحی و اعتبارسنجی مدل تعامل منابع انسانی سازمان با مشترکین آب شرب با رویکرد پایداری
الموضوعات :رضا خردهدان 1 , رضا شعبان نژاد خاص 2 , محمدعلی مختاری 3
1 - دانشجوی دکتری مدیریت دولتی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
2 - استادیار و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد علمی تاکستان
3 - استادیار پایه 4 و عضو هیئت علمی و مدیر گروه مدیریت دانشگاه غیرانتفاعی عدالت تهران
الکلمات المفتاحية: تعامل منابع انسانی, مدیریت اشتراکی, بهینهسازی مصرف آب شرب , رویکرد پایداری, شرکت آب و فاضلاب استان قزوین,
ملخص المقالة :
مدیریت منابع انسانی با رویکرد پایداری مسئول ایجاد آگاهی، اطلاعرسانی و تعامل میان کارکنان سازمان در خصوص محیط و عوامل محیطی است و با سیاستگذاری و خطمشیهای سبز موجب ایجاد مسئولیت اجتماعی در بین آنها شده و به گونهای آنها را هدایت مینماید تا به وظایف و تعهداتشان در قبال محیط عمل نمایند. در این راستا، مطالعه حاضر به طراحی و اعتبارسنجی مدل تعامل منابع انسانی سازمان با مشترکین آب شرب با رویکرد پایداری در شرکت آب و فاضلاب استان قزوین میپردازد. هدف پژوهش کاربردی و از نوع توصیفی-تحلیلی میباشد. روش پژوهش از نوع آمیخته و در دو بخش کمی و کیفی انجام شده است. جامعه آماری در بخش کیفی، خبرگان دانشگاهی و مدیران اجرایی صنعت آب و فاضلاب استان قزوین میباشند که با استفاده از روش نمونهگیری گلوله برفی و نقطه اشباع نظری 11 نفر انتخاب شدند. ابزار جمعآوری بخش کیفی اطلاعات مصاحبه نیمهساختاریافته برگرفته از مبانی نظری میباشد. بخش کمی پژوهش با استفاده از ابزار پرسشنامه محقق ساخته برگرفته از الگوی کیفی پژوهش بعد از تایید روایی و پایایی در جامعه آماری که تعداد نمونه آماری براساس نمونهگیری تصادفی 213 نفر برآورد گردید، توزیع شد. مسیرها و روابط علی بین سازههای بیرونی و داخلی در مدل ساختاری با روش تحلیل عاملی تاییدی مورد تایید قرارگرفت.