بررسی عوامل موثر بر اعتماد مشتریان در استفاده از بانکداری الکترونیکی بانک توسعه تعاون ابهر
الموضوعات :مهرداد نصیری 1 , پروانه نصیری 2
1 - کارشناسی ارشد ، مدیریت بازرگانی ، واحد ابهر ، دانشگاه آزاد اسلامی ، ابهر ، ایران.
2 - استادیار گروه مدیریت دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد واحد ابهر
الکلمات المفتاحية: اعتماد, نفوذ اجتماعی, سازگاری درک شده, امنیت درک شده, مهارت فردی,
ملخص المقالة :
چکیدهپژوهش حاضر با هدف بررسی عوامل موثر بر اعتماد مشتریان در استفاده از بانکداری الکترونیکی بانک توسعه تعاون ابهر تدوین شد. این پژوهش ازنظر نوع هدف، کاربردی و از نظر نحوه گردآوری داده ها، توصیفی و از نوع همبستگی است. برای جمع آوری دادههای تحقیق از روش پیمایش (پرسشنامه) استفاده شد. جامعه آماری پژوهش کلیه مشتریان بانک توسعه تعاون که از خدمات بانکداری الکترونیک بانک استفاده کردهاند تشکیل می داد. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران برای جامعه نامحدود 384 نفر برآورد گردید.آزمون فرضیه های پژوهش از طریق معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار لیزرل صورت پذیرفت.نتایج نشان داد متغیرهای امنیت درک شده، نفوذ اجتماعی، مهارت فردی، سازگاری درک شده بر اعتماد به خدمات بانکداری الکترونیک تاثیر مثبت و معناداری دارد همچنین نتایج این پژوهش نشان داد که امنیت درک شده بر نفوذ اجتماعی و مهارت فردی بر سازگاری درک شده تاثیر مثبت و معناداری دارد. از طرفی دیگر متغیرهای نفوذ اجتماعی و سازگاری درک شده در ارتباط بین امنیت درک شده و مهارت فردی با اعتماد نقش متغیر حد واسط دارند.
_||_