بررسی رابطه بین توسعه خدمات الکترونیک بر سود سهام گل گهر سیرجان
الموضوعات :عباسعلی حق پرست 1 , علیرضا فخرآبادی 2 , میترا کاشه 3 , مریم موحدیان 4
1 - عضو هیات علمی گروه حسابداری ، واحد زاهدان ، دانشگاه آزاد اسلامی ، زاهدان ، ایران
2 - عضو هیات علمی ، گروه حسابداری ، واحد شهید حاج قاسم سلیمانی
3 - دانشجوی رشته حسابداری مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان - ایران
4 - دانشجوی رشته حسابداری مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان - ایران
الکلمات المفتاحية: توسعه خدمات الکترونیک, سود سهام, مجتمع گل گهر سیرجان.,
ملخص المقالة :
خدمات الکترونیک به عنوان یک ابزار مهم و تأثیرگذار در توسعه کسبوکارها و ارتقاء روشهای ارتباطی و خدمات به مشتریان، بر سود سهام شرکتها تأثیر دارد. این تأثیرات بهصورت گستردهای در دنیای مدرن و پویای امروز قابلمشاهده است؛ بر این اساس هدف از این تحقیق بررسی رابطه بین توسعه خدمات الکترونیک و سود سهام مجتمع گل گهر سیرجان میباشد. جامعه آماری تحقیق کارشناسان، سرپرستان و مدیران ارشد مجتمع گل گهر سیرجان به تعداد 5000 نفر میباشد. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران، 356 نفر انتخاب شد. در راستای جمعآوری اطلاعات از پرسشنامه خدمات الکترونیک و بررسی سود سهام به تجزیهوتحلیل صورتهای مالی پرداخته شد. روایی پرسشنامه 82/0 و پایایی آن 93/0 محاسبه گردید. برای تجزیه وتحلیل دادهها از نرمافزار SPSS و آزمون همبستگی پیرسون استفاده شد. یافتههای تحقیق نشان داد بین خدمات الکترونیک، قابلیت استفاده، کیفیت اطلاعات و تعامل خدمات با سود سهام رابطه مثبت و معنیداری وجود دارد.