کارآفرینی سازمانی (مدیران نسل سوم)، مفاهیم، راهبردها و مدلها
الموضوعات :محلا زارع مهرجردی 1 , محسن رضایی 2 , ابوالقاسم عربیون 3 , سید محمد رضا اکبری 4
1 - نویسنده
2 - نویسنده
3 - نویسنده
4 - نویسنده
الکلمات المفتاحية: سازمان, کارآفرینی, مفاهیم و راهبردها,
ملخص المقالة :
با توجه به اهمیت روزافزون کارآفرینی در جامعه و سازمانها، توجه به الگوهای کارآفرینی، توسعه و ترویج آنها به خصوص در سازمانها بیش از پیش احساس میشود. همچنین با در نظر گرفتن اهمیت و گسترش غیر قابل انکار سازمانها در زندگی امروزۀ مردم، توجه به کارآفرینی سازمانی، امری ضروری به نظر میرسد. هدف از نگارش این مقاله، ارایۀ تعریفی از کارآفرینی سازمانی، بررسی ابعاد و جنبههای آن، عوامل مؤثر در گسترش کارآفرینی و چالشهای عمدۀ پیش روی آن است. با توجه به تحقیقات انجام شده، کارآفرینی سازمانی یکی از انواع کارآفرینی است و با توجه به محیط متغیر کنونی تنها راه پایداری سازمانها، استفاده از شیوههای نوین یا کارآفرینی در سازمان است. بنابراین، این پژوهش با استفاده از روش مطالعۀ اسنادی و تطبیقی به جمعآوری اطلاعات و سپس با استفاده از چهارچوبهای موجود، به نقد و بررسی این مقوله و در انتها به بررسی موانع اساسی در کارآفرینی و کاربرد آن در دنیای واقعی پرداخته است.