شناسایی و بررسی نقش عوامل اجتماعی موثر بر شهرت سازمانی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق با استفاده از روش فرایند تحلیل سلسلهمراتبی (AHP)
الموضوعات :صدیقه طوطیان اصفهانی 1 , فرانک خدایاری 2 , یوسف عزیزی 3
1 - استادیار گروه حسابداری و مدیریت، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شرق، تهران، ایران
2 - استادیار گروه مدیریت، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد فیروزکوه، تهران، ایران
3 - دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت دولتی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران
الکلمات المفتاحية: شهرت سازمانی, دانشگاه آزاد اسلامی, کارکنان, عوامل اجتماعی, تحلیل سلسله مراتبی,
ملخص المقالة :
شهرت سازمانی نشاندهنده ارزش روابط عمومی در سازمان است که یکی از مهمترین و ضروریترین موضوعات در پیشرفت سازمانی محسوب میشود. این پژوهش با هدف شناسایی و بررسی نقش عوامل اجتماعی موثر بر شهرت سازمانی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی انجام شد. در یک مطالعه توصیفی - تحلیلی از میان کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق در سال 1395، تعداد 113 نفر با روش نمونهگیری طبقهای انتخاب شدند. دادهها با پرسشنامههای عوامل اجتماعی و شهرت سازمانی جمعآوری و با روشهای مقایسه زوجی و فرایند تحلیل سلسلهمراتبی (AHP) تحلیل شدند. نتایج نشان داد که بهترتیب تخصص، قابلیت اعتماد، خوشنامی، مدیریت سازمانی، عملکرد مالی و مسئولیتپذیری سازمانی بهعنوان عوامل موثر بر شهرت سازمانی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی شناسایی شدند و این عوامل نقش معنیداری در شهرت سازمانی آنان داشتند (05/0P<). با توجه به نتایج برای بهبود شهرت سازمانی میتوان بهترتیب میزان تخصص، قابلیت اعتماد، خوشنامی، مدیریت سازمانی، عملکرد مالی و مسئولیتپذیری سازمانی را از طریق کارگاههای آموزشی ارتقاء بخشید.
_||_