ویژگی های مدارس متوسطه شهر کرمان در راستای تحقق مدارس بدون شکست
الموضوعات :
1 - دانشجوی دکترا
الکلمات المفتاحية: مدارس بدون شکست, احساس ارزشمندی, تکیه برحفظیات, اهداف درسی, اهداف پرسنلی.,
ملخص المقالة :
چکیده: تحقیق حاضر با هدف شناخت ویژگیهای مدارس متوسطه شهر کرمان در راستای تحقق اهداف مدارس بدون شکست گلسر انجام شد. این پژوهش به لحاظ هدف کاربردی و به لحاظ روش ازجمله تحقیقات کیفی است که با روش گراندد تئوری (داده بنیاد) انجام شد در این پژوهش جامعه آماری شامل مدیران تصمیمگیرنده در مدارس متوسطه شهر کرمان و اساتید دانشگاه، صاحبنظران و خبرگان بود که تا دستیابی به اشباع نظری تداوم داشت؛ که با تعداد 25 نفر به اشباع رسید روش نمونهگیری هدفمند بود گردآوری دادهها با ابزار مصاحبه نیمه ساختاریافته انجام شد. جهت بررسی روایی و پایایی دادهها از دو روش بازبینی بهوسیله مشارکتکنندگان و مرور بهوسیله خبرگان غیر شرکتکننده در پژوهش استفاده شد و پس از دریافت نظرات اصلاحی ویرایش لازم انجام و الگوی نهایی مصاحبهها ارائه شد. تجزیهوتحلیل آماری بهوسیله نرمافزار MAXQDA با ورژن 2020 انجام شد. یافتهها نشان داد مرحله کدگذاری باز268 مفهوم از مصاحبهها به دست آمد در مرحله کدگذاری محوری 195 مقوله اصلی به دست آمد و در مرحله انتخاب گزینشی4 مقوله اصلی برای اهداف مدارس گلسر و دو مقوله اصلی برای ویژگی مدارس شهر کرمان استخراج شد. مدارس گلسر4 سطح فردی (دانشآموزی) ؛پرسنلی؛ مفاهیم آموزشی ؛ محیطی تمایزهای عمدهای با مدارس شهر کرمان دارد نتیجه می توان گرفت این تمایز بیشتر در بخش آموزش مفاهیم درسی و آموزشی موردتوجه گلسر نمود بیشتری دارد.