معرفي نشريه
علمی
فصلنامه آموزش و پرورش متعالی بر اساس مصوبه "شانزدهمین جلسه کمسیون بررسی تعیین اعتبار نشریات حوزه علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی" مورخ 1399/08/12به شماره 37832/ص/99 مورد تایید قرار گرفت . به منظور ارائه جدیدترین نظریهها و یافتههای علمی در حوزههای مختلف آموزش و پرورش و همچنین در راستای تبادل و نشر اندیشههای بدیع و نتایج پژوهش های علمی، از تمامی محققان، صاحبنظران، دانشپژوهان، کارشناسان، استادان و دانشجویان دعوت مینماید تا اخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی خود را در قالب مقالههای علمی- پژوهشی برای چاپ و انتشار در فصلنامه آموزش و پرورش ارسال نمایند.
این نشریه با احترام به قوانین اخلاق در نشریات تابع قوانین کمیته اخلاق در نشر (COPE) می باشد و از آیین نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در آثار علمی پیروی می نماید. این نشریه تحت مجوز (CC- By 4.0) منتشر می شود و افراد فقط در صورت استناد به مقاله اصلی منتشر شده در این نشریه میتوانند مطالب آن را مورد استفاده قرار دهند.
- کشور محل چاپ: ایران
- صاحب امتیاز و ناشر: دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج
- شروع انتشار: بهار1400
- نوع انتشار: الکترونیکی
- دوره انتشار: فصلنامه
- شاپای الکترونیکی: 4255-2783
- قابل دسترسی از magiran.com
- شبکه های اجتماعی google scholar, Linkedin , Academic Resource Index, Magiran.
- سیاست داوری: داوری دو سو کور (بسته)
- زبان مجله: فارسی (چکیده انگلیسی)
- حوزه تخصصی: آموزش و پرورش
- نوع مجله: علمی پژوهشی
- رتبه ارزیابی نشریات دانشگاه آزاد اسلامی در سال 1402: رتبه B
- مقالات قابل بررسی: پژوهشی و مروری
- دسترسی رایگان و آزاد به مقالات: بلی
- نمایه شده: بلی
- Digital Object Recognizer (DOR)
- زمان داوری: حداقل 2 تا 4 هفته
-
دسترسی آزاد مقاله
1 - ارزیابی تاثیر سازههای اثرگذار بر رفتار حفاظتی نسبت به محیط زیست با تاکید بر تئوری انگیزه حفاظت دانش آموزان
سیروس حدادنیا *شماره 2 , دوره 4 , تابستان 1403 -
دسترسی آزاد مقاله
2 - ارزیابی برنامهدرسی تربیتبدنی دوره ابتدایی طبق مدل هفتگانه آیزنر
علی کروکی *شماره 2 , دوره 4 , تابستان 1403 -
دسترسی آزاد مقاله
3 - ﺗﺄﺛﻴﺮآﻣﻮزش ﻛﺎرآﻓﺮﻳﻨﻲ ﺑﺮ ﻧﻴﺎز ﺑﺎزار ﻛﺎر و ﺧﻮداﺷﺘﻐﺎﻟﻲﻣﻬﺎرت آﻣﻮزانﻣﺮاﻛﺰ آﻣﻮزش ﻓﻨﻲ و ﺣﺮﻓﻪاي ﺷﻬﺮ ﺷﻴﺮاز
سپیده صفرپور دهکردی * ، اسما کریمیشماره 2 , دوره 4 , تابستان 1403 -
دسترسی آزاد مقاله
4 - چرخش سیاستگذاری در نظام آموزشی مطلوب از منظر شاخصهای صلح مثبت
ارسلان عبدالله پور * ، رضا نصیری حامد ، مجتبی مقصودیشماره 2 , دوره 4 , تابستان 1403 -
دسترسی آزاد مقاله
5 - آسیبشناسی فرایند تربیت اخلاقی و ارائه راهکارهایی برای بهبود آن در دوره دوم ابتدایی تحصیلی
زهره شبان یزدل *شماره 2 , دوره 4 , تابستان 1403 -
دسترسی آزاد مقاله
6 - شناسایی ابعاد و مؤلفه¬های فراموشی سازمانی (مورد مطالعه: مدیران مقطع متوسطه¬ی اول شیراز)
نسرین اقایی * ، مژگان امیریان زاده ، رضا زارعی ، احمد رضا اوجی نژادشماره 2 , دوره 4 , تابستان 1403 -
دسترسی آزاد مقاله
7 - شناسایی عوامل موثر بر کیفیت اجرای طرح همیار مشاور در مدارس دخترانه متوسطه اول شهر کرمانشاه و ارائه¬ی الگوی مطلوب
اکرم حمیدی نصرآباد *شماره 2 , دوره 4 , تابستان 1403
-
دسترسی آزاد مقاله
1 - ارزیابی برنامهدرسی تربیتبدنی دوره ابتدایی طبق مدل هفتگانه آیزنر
علی کروکی *شماره 2 , دوره 4 , تابستان 1403 -
دسترسی آزاد مقاله
2 - هوش مصنوعی در آموزش و پرورش: چیستی، چرایی، و چگونگی
فرهاد شفیع پور مطلق *شماره 4 , دوره 3 , زمستان 1402 -
دسترسی آزاد مقاله
3 - تاثیر روش تدریس یادگیری در حد تسلط بر عملکرد تحصیلی و انگیزش پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دوره ابتدایی
شکوفه زارع *شماره 2 , دوره 3 , تابستان 1402 -
دسترسی آزاد مقاله
4 - رابطه جو اخلاقی با اخلاق حرفهای با نقش میانجی اشتیاق شغلی معلمان دوره ابتدایی
سامان مظفری * ، رضا محمدی ، رزگار محمدیشماره 3 , دوره 3 , پاییز 1402 -
دسترسی آزاد مقاله
5 - تبیین معیارها و مؤلفههای صلاحیت دیجیتال مدرسان در فضای آموزشی مدارس آینده
علی سعیدی ، حامد میبودی * ، جواد وکیلی ، حسین میرسعیدیشماره 3 , دوره 3 , پاییز 1402 -
دسترسی آزاد مقاله
6 - تأثیر راهبردهای شناختی و فراشناختی بر خودپنداره و اهمالکاری دانشآموزان مقطع متوسطه اول
سپیده صفرپور دهکردی * ، پگاه جوجمشماره 2 , دوره 3 , تابستان 1402 -
دسترسی آزاد مقاله
7 - تدوین چارچوب توسعه حرفهای دبیران تربیت بدنی با رویکرد ساختاری تفسیری
سمیه عمادی * ، زلیخا علیزاده ، عابد غلامیشماره 3 , دوره 3 , پاییز 1402 -
دسترسی آزاد مقاله
8 - تأثیر خودکارآمدی و اشتیاق معلمان بر تغییرات در کیفیت تدریس ادراکشده توسط دانشآموزان
میترا صدوقی * ، طاهره شجاعشماره 2 , دوره 3 , تابستان 1402 -
دسترسی آزاد مقاله
9 - طراحی الگوی تدریس مبتنی بر توسعه تفکر انتقادی در دوره متوسطه
علی محمد سیاهی اتابکی * ، فاطمه سیاهی اتابکیشماره 3 , دوره 3 , پاییز 1402 -
دسترسی آزاد مقاله
10 - طراحی مدل فراترکیب تابآوری معلمان
محسن نیازی ، علی فرهادیان * ، حجت الله حاجی زاده ، فاطمه خوش بیانیشماره 3 , دوره 3 , پاییز 1402