رابطه فرهنگ سازمانی و هوش هیجانی با کارآفرینی سازمانی در کارکنان زن
الموضوعات :فاطمه سادات مرعشیان 1 , فرح نادری 2 , علیرضا حیدرئی 3 , میر صلاح الدین عنایتی 4 , پرویز عسگری 5
1 - گروه روان شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات خوزستان، اهواز، ایران
2 - استاد گروه روان شناسی، واحد اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی، اهواز، ایران.
3 - دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز، استادیار گروه روان شناسی، اهواز،ایران.
4 - دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز، گروه روان شناسی، اهواز،ایران
5 - دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز، روان شناسی، اهواز،ایران.
الکلمات المفتاحية: فرهنگ سازمانی, هوش هیجانی, کارآفرینی سازمانی, Organizational Culture, Emotional intelligence and Organizational Entrepreneurship,
ملخص المقالة :
هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه فرهنگ سازمانی و هوش هیجانی با کارآفرینی سازمانی در کارکنان زن سازمان آب و برق خوزستان بود. نمونه شامل 155 نفر از جامعه مذکور بود که به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. جهت گردآوری داده ها از پرسشنامه های فرهنگ سازمانی گلسر، هوش هیجانی شات و رفتار کارآفرینانه استفاده شد. پژوهش حاضر از نوع همبستگی بوده و تحلیل داده ها به روش همبستگی و رگرسیون چند متغیره نشان داد که بین فرهنگ سازمانی و هوش هیجانی با کارآفرینی سازمانی رابطه معنی دار وجود دارد و از بین متغیرهای پیش بین، هوش هیجانی از قدرت بیشتری برای پیش بینی کارآفرینی برخوردار است.
_||_