مقایسه کیفیت یادگیری الکترونیکی و سبک¬های یادگیری دانش¬آموزان متوسطه دوم مدارس دولتی و غیر¬دولتی
الموضوعات : Research in Curriculum Planning
زهرا شعبانی بشلی
1
,
مجتبی رضایی راد
2
1 - کارشناس ارشد تکنولوژی آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران
2 - استادیار گروه تکنولوزی آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران
الکلمات المفتاحية: سبک¬های یادگیری, کیفیت یادگیری الکترونیکی, مدارس دولتی , مدارس غیر دولتی, دوره متوسطه.,
ملخص المقالة :
پژوهش حاضر با هدف مقایسه کیفیت یادگیری الکترونیکی و سبکهای یادگیری دانشآموزان متوسطه دوم مدارس دولتی و غیردولتی، انجام شد. این پژوهش به لحاظ هدف، کاربردي؛ از نظر ماهیت، توصيفي و از نظر روش، علی-مقایسهای بود. جامعه آماری کلیه دانشآموزان متوسطه دوم مدارس غیرانتفاعی و مدارس دولتی آموزشوپرورش شهرستان قائمشهر و در سال تحصیلی 1402-1401 که تعداد 400 نفر(200 نفر از مدارس غیرانتفاعی و 200 نفر از مدارس دولتی) به شیوه نمونهگیری در دسترس به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامههای کیفیت یادگیری الکترونیکی حکیمزاده و آفندیده (1393) و سبکهای یادگیری تاولر و دیپبوی (2003)، بود. دادهها با استفاده از آزمونهای تحلیل واریانس چندمتغیره (مانوا) وt برای گروههای مستقل در سطح اطمینان 95 درصد (05/0 = α)، تحلیل شد. یافتهها نشان داد بین متغیرهای کیفیت یادگیری الکترونیکی و سبکهای یادگیری در دانشآموزان مدارس غیردولتی و دولتی تفاوت معناداری وجود دارد. بهطوریکه، دانشآموزان مدارس غیردولتی بهترتیب در فرصتهای یادگیری فردی، محتوا، سبک یادگیری تجربی و سبک یادگیری ساختاریافته از دانشآموزان مدارس دولتی بالاتر بودند.
