تأثیر یادگیری مبتنی بر وبلاگ با رویکرد حل مسأله بر رشد تفکر منطقی دانشجویان رشتۀ زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل
الموضوعات : پژوهش در برنامه ریزی درسی
یوسف نامور
1
(
دکترای رشتۀ علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی
)
عزتالله نادری
2
(
دانشگاه تربیت معلم تهران
)
علی شریعتمداری
3
(
دانشگاه تربیت معلم تهران
)
مریم سیف نراقی
4
(
دانشگاه علامه طباطبایی تهران
)
الکلمات المفتاحية: تئوری مزیرو, تفکر انتقادی, یادگیری مبتنی بر وبلاگ, رویکرد حل مسأله,
ملخص المقالة :
هدف از این مطالعه، بررسی تأثیر یادگیری مبتنی بر وبلاگ (وب) با رویکرد حل مسأله بر رشد تفکر منطقی دانشجویان رشتۀ زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل است. دادههای لازم در این مطالعه از طریق پرسشنامۀ تفکر منطقی که کمبر و همکاران براساس نظریۀ مزیرو طراحی کردهاند بهصورت پیشآزمون و پسآزمون از دو گروه آزمایش و گواه که هر کدام 15 نفر بودند جمعآوری شد. تحلیل دادههای بهدست آمده نشان داد که بین دو گروه آزمایش و گواه تفاوت معناداری از نظر سطح تفکر در سه مقولۀ درک و فهم، تأمل و تفکر و تفکر انتقادی وجود دارد و در آزمون t در سطح 05/0 معنادار است و این نشان میدهد که یادگیری مبتنی بر وبلاگ بر رشد تفکر منطقی دانشجویان تأثیر دارد.