ارائة مدل مدیریت تعارض ذینفعان کلیدی باشگاههای ورزشی مبتنی بر انتظارات از کیفیت خدمات
ابوالحسن ثامری ندافی
1
(
دانشجو دکتری مدیریت ورزشی، واحد گرگان، دانشگاه آزاد اسلامی، گرگان، ایران
)
محمد علی نودهی
2
(
استادیار مدیریت ورزشی، واحد گرگان، دانشگاه آزاد اسلامی، گرگان، ایران
)
زین العابدین فلاح
3
(
دانشیار مدیریت ورزشی، واحد گرگان، دانشگاه آزاد اسلامی، گرگان، ایران
)
طاهر بهلکه
4
(
استادیار مدیریت ورزشی، واحد گرگان، دانشگاه آزاد اسلامی، گرگان، ایران
)
الکلمات المفتاحية: ذینفعان, سبک مدیریت تعارض, راهبرد مدیریت تعارض, کیفیت, خدمات.,
ملخص المقالة :
هدف از این پژوهش ارائه مدل مدیریت تعارض ذینفعان کلیدی باشگاههای ورزشی مبتنی بر انتظارات از کیفیت خدمات است. این مطالعه از نوع پژوهشهای آمیخته اکتشافی است که در دو بخش انجام میگردد. بخش اول پژوهش، شامل شناسایی و اولویتبندی ذینفعان باشگاههای ورزشی با نظر خبرگان ورزش (15 نفر به روش هدفمند) میباشد که بهصورت ترکیبی (کیفی و کمی) انجامشده است. روش تحقیق مورداستفاده در بخش دوم، کیفی میباشد. برای انجام مصاحبه بخش دوم، جامعه آماری پژوهش را اساتید مدیریت ورزشی و مدیران باشگاههای ورزشی که این افراد، بهصورت هدفمند برای مصاحبه انتخاب گردیدند (19 و تا حد اشباع نظری ادامه یافت). روایی و پایایی ابزارهای پژوهش به تأیید رسید. برای تحلیل دادهها از روش مقایسه مداوم در طی سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی استفادهشده است. نتایج بخش اول نشان داد که 13 ذینفع باشگاه ورزشی وجود دارند و در ادامه ذینفعان رتبهبندی و چهار ذینفع مهم (ورزشکاران، سازمانهای طرف قرارداد با باشگاه، تولیدکنندگان و توزیعکنندگان ورزشی و مربیان) شناسایی گردیدند. شاخصهای مدیریت تعارض و انتظارات از کیفیت خدمات، شناسایی و مدل نهایی پژوهش ترسیم گردید. با استفاده از راهبردها و سبکهای مدیریت تعارض مناسب میتوان رضایت مشتریان باشگاههای ورزشی را کسب نمود.