شناسایی قابلیت ها و منابع لازم جهت تغییر در مدل کسب و کار دربانک های تجاری ایران
الموضوعات : Journal of Investment Knowledgeبهروز رضایی منش 1 , حبیب اله رودساز 2 , محمدتقی تقوی فرد 3 , مهدی حقیقی کفاش 4 , عباس کمرئی 5
1 - استادیار دانشگاه علامه طباطبایی
2 - استادیار دانشگاه علامه طباطبائی
3 - دانشیار دانشگاه علامه طباطبائی
4 - دانشیار دانشگاه علامه طباطبائی
5 - دانشجوی دکتری دانشگاه علامه طباطبائی
الکلمات المفتاحية: بانکداری, تغییر, مدل کسب وکار,
ملخص المقالة :
صنعت بانکداری در ایران به عنوان رکن اساسی بازار پول، نقش تعیین کنندهای در اقتصاد ایفا میکند. بررسیهای مختلف نشان میدهد که صنعت بانکداری در ایران برای نیل به اهداف استراتژیک خود، در آستانه تحولات اساسی قرار گرفته است. بسیاری از بانکها درحال مطالعه و استقرار و تغییر استراتژی جامعی در سطح بنگاههای مالی هستند. با توجه به مطالعات انجام گرفته، در هر سازمانی جهت تغییر مدل کسب وکاری به قابلیتها ومنابعی نیازاست. در این تحقیق با استفاده از روش تحقیق آمیخته و با استفاده از مصاحبه با ۱6 نفر از خبرگان صنعت بانکداری در ایران قابلیت های مورد نیاز برای تغییر مدل کسب وکار بانکداری شناسایی شده است. همچنین عوامل موثر بر این قابلیتها شناسایی شده و در نهایت با استفاده از تحلیل 176 پرسشنامه منابع مرتبط لازم جهت این تغییر مورد بررسی قرار گرفته است.
